Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp med köp av telislagg!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Telis71" data-source="post: 30025" data-attributes="member: 30280"><p>Bandit X lär var den styvaste av dom du räknat upp. </p><p></p><p>Stinger skulle jag beträkta som en nybörjarskida. Jag körde min första och andra säsong på dessa. ca 150 dagar. </p><p></p><p>Har nu skaffat mig ett par X-Scream Series som ju blvit en av de mest poppulära telisskidorna. Detta att döma av hur många som åker på dom och inte vad diverse testpatruller säger.</p><p></p><p>Stinger har nog den rakaste skärningen men är mycket följsam. I knölig offpist tycker jag den är svår att få med. Bantit X har också rakare skärning än X-Scream men är bredare. Å andra sida är ju X-Scream känd för sina fina pistegenskaper och flow i lössnö.</p><p></p><p>För stora svängar i hög fart skulle jag nog tro att Bandit är den bästa medan X-Scream nog är snabpare runt i trånga och knöliga situationer.</p><p></p><p>Årets model av Atomic TM 22 är otroligt ful. Koboltblå..guäähhh. Förra årets TM 20 är dock en fin Maseratiröd sak.</p><p></p><p>Kanske kan Elan Couloir vara ett alternativ också.</p><p></p><p></p><p>Nåja...hoppas di blivit än mer förvirrad nu. Det brulkar jag blir när jag letar ny skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Telis71, post: 30025, member: 30280"] Bandit X lär var den styvaste av dom du räknat upp. Stinger skulle jag beträkta som en nybörjarskida. Jag körde min första och andra säsong på dessa. ca 150 dagar. Har nu skaffat mig ett par X-Scream Series som ju blvit en av de mest poppulära telisskidorna. Detta att döma av hur många som åker på dom och inte vad diverse testpatruller säger. Stinger har nog den rakaste skärningen men är mycket följsam. I knölig offpist tycker jag den är svår att få med. Bantit X har också rakare skärning än X-Scream men är bredare. Å andra sida är ju X-Scream känd för sina fina pistegenskaper och flow i lössnö. För stora svängar i hög fart skulle jag nog tro att Bandit är den bästa medan X-Scream nog är snabpare runt i trånga och knöliga situationer. Årets model av Atomic TM 22 är otroligt ful. Koboltblå..guäähhh. Förra årets TM 20 är dock en fin Maseratiröd sak. Kanske kan Elan Couloir vara ett alternativ också. Nåja...hoppas di blivit än mer förvirrad nu. Det brulkar jag blir när jag letar ny skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp med köp av telislagg!
Tillbaka
Topp