Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp, med lite bredare skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 188062" data-attributes="member: 46762"><p>Om du skall köpa ngn av dessa skidor så är det runt 180 du skall titta... Alltså 179 i Seth-skidan och 178 av BC... </p><p></p><p>Mitt val står fast, BC helt klart! Jag åker själv på skidan (178) och är mycket nöjd. Är lite längre, 174cm och växlar mellan 72-74 i skinnkostymen. Du med racebakgrund som gillar att trycka på klarar mycket väl av den lite dämpade BC:n. Jag tror även att Head Mojo90 kan vara mycket passande. Ännu trevligare i pist än BC:n... K2 Seth är kanske lite väl mycket amerikans puder-/jibb-skida för att du skall kunna åka aggressivt med den. Jag hade valt Armadan framför K2-skidan, främst för att ARV är lättare smidigare överlag.</p><p></p><p>Om du inte visste det så kommer det en ny version av BC:n, Scratch BC WRS (weight reduction system). Skidan är alltså rejält lättat med lite spejsiga material. SÅ om du valde bort BC på grund av tyngd så kan du tänka om nu...</p><p></p><p>Men om du nu är tävlingsåkare då är det ju en stabil, lite längre skida som du skall ha, annars kommer du tvingas slöåka med den teknik du har. Och för att dessa skidor skall bli kul att åka puder med behöver du extra längd. Du kommer säkert att vara nöjd om du köper Seth, men jag tror att du kommer att älska den nya BC:n... Trots att mina är 96 i midjan (178-modellen är 96, 171 är 94) så är de ruskigt roliga att powercarva med, bara man inte har alltför slöa kanter...</p><p></p><p>En till grej; varför la du detta i jibbforumet när du inte är ute efter en jibbspecifik skida? Du skall vara glad att jag la till detta forum i mina inställningar annars hade jag missat inlägget... Be johan om att flytta det till freeride-delen så kommer du få mer och bättre svar! Risken är överhängande att du annars bara får svar som grunnas på att Seth-skidorna är grymt snygga...</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 188062, member: 46762"] Om du skall köpa ngn av dessa skidor så är det runt 180 du skall titta... Alltså 179 i Seth-skidan och 178 av BC... Mitt val står fast, BC helt klart! Jag åker själv på skidan (178) och är mycket nöjd. Är lite längre, 174cm och växlar mellan 72-74 i skinnkostymen. Du med racebakgrund som gillar att trycka på klarar mycket väl av den lite dämpade BC:n. Jag tror även att Head Mojo90 kan vara mycket passande. Ännu trevligare i pist än BC:n... K2 Seth är kanske lite väl mycket amerikans puder-/jibb-skida för att du skall kunna åka aggressivt med den. Jag hade valt Armadan framför K2-skidan, främst för att ARV är lättare smidigare överlag. Om du inte visste det så kommer det en ny version av BC:n, Scratch BC WRS (weight reduction system). Skidan är alltså rejält lättat med lite spejsiga material. SÅ om du valde bort BC på grund av tyngd så kan du tänka om nu... Men om du nu är tävlingsåkare då är det ju en stabil, lite längre skida som du skall ha, annars kommer du tvingas slöåka med den teknik du har. Och för att dessa skidor skall bli kul att åka puder med behöver du extra längd. Du kommer säkert att vara nöjd om du köper Seth, men jag tror att du kommer att älska den nya BC:n... Trots att mina är 96 i midjan (178-modellen är 96, 171 är 94) så är de ruskigt roliga att powercarva med, bara man inte har alltför slöa kanter... En till grej; varför la du detta i jibbforumet när du inte är ute efter en jibbspecifik skida? Du skall vara glad att jag la till detta forum i mina inställningar annars hade jag missat inlägget... Be johan om att flytta det till freeride-delen så kommer du få mer och bättre svar! Risken är överhängande att du annars bara får svar som grunnas på att Seth-skidorna är grymt snygga... Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp, med lite bredare skidor
Tillbaka
Topp