Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp, med lite bredare skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 188373" data-attributes="member: 13861"><p>Monis-> </p><p>Pollard kör puder med Prophet 130, 186 cm. Inte speciellt lång men inte speciellt kort heller. Vet inte riktigt vad du menar med att skidåkningen måste utvecklas. Är korta skidor den enda vägen den kan utvecklas genom??? Om du tittar på hur renodlade puderskidor utvecklas just nu så sker det en enorm förändring på sidoskärningar, omvänt spann, flexmönster osv osv osv. Längd är en del av den förändringen men en bra mycket mindre viktig del just nu eftersom den stora förändringen bort från 205:or redan har skett. Jag tror själv inte jag kommer att gå speciellt mycket under 190 i längd om det inte är under absolut tvång. 190 känns redan ganska kort och lätthanterigt för min del. Men du har helt rätt på en punkt, väldigt många skidåkare är extremt rädda för förändring.</p><p></p><p>M_Boberg-> </p><p>Vill du hopp-å-skutta mycket så kör på dom längderna du skriver. Vill du dra på mer så skulle jag rekommendera att gå upp ett snäpp i längd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 188373, member: 13861"] Monis-> Pollard kör puder med Prophet 130, 186 cm. Inte speciellt lång men inte speciellt kort heller. Vet inte riktigt vad du menar med att skidåkningen måste utvecklas. Är korta skidor den enda vägen den kan utvecklas genom??? Om du tittar på hur renodlade puderskidor utvecklas just nu så sker det en enorm förändring på sidoskärningar, omvänt spann, flexmönster osv osv osv. Längd är en del av den förändringen men en bra mycket mindre viktig del just nu eftersom den stora förändringen bort från 205:or redan har skett. Jag tror själv inte jag kommer att gå speciellt mycket under 190 i längd om det inte är under absolut tvång. 190 känns redan ganska kort och lätthanterigt för min del. Men du har helt rätt på en punkt, väldigt många skidåkare är extremt rädda för förändring. M_Boberg-> Vill du hopp-å-skutta mycket så kör på dom längderna du skriver. Vill du dra på mer så skulle jag rekommendera att gå upp ett snäpp i längd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp, med lite bredare skidor
Tillbaka
Topp