Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med lite fotvärk önskas :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="perbac" data-source="post: 517951" data-attributes="member: 40117"><p>Snowgod har helt rätt i att storleken är väldigt viktig, har man förstora boots så är det svårare att få trycket jämnt fördelat över foten.</p><p></p><p>Sen så kan man ju ha ont i fötterna på ganska många olika sätt. I början av säsongen så brukar jag ha lite ont under trampdynorna så att säga. Men det går över efter första dagarna. Jag har även här märkt skillnad beroende på vilka bindningar jag har. När jag har använt mina burton custom som jag upplever som just lite för stora så har jag mer problem med kramp under fötterna, just på grund av att dessa inte fördelar kraften nog bra. När jag istället använder mina Flux Super Diamond som sitter perfekt efter skon så har jag i stort sett inga problem alls med att det krampar under fötterna. Samma problem har jag upplevt då jag haft lite förstora skor, i mina burton Ion som är just lite för stora så krampar det mer än i mina SL-9:or som sitter klockrent. Så ett problem med ont i fötterna sitter mycket i passformen både på skor och bindningar. </p><p></p><p>Även som mikod sa så kan det sakap problem om bakkappan trycker. Jag ahr varit med om det problemet också, men det har mer gjort ont i vaden och det stryper blodcirkulationen, lösning minska på forwardlean.</p><p></p><p>Jag har även haft problem med ont i ytterkant på fötterna så att säga, detta åtgärdade jag med att öka vinkeln på min stance med några grader, då slutade det trycka i det området.</p><p></p><p>Men jag skulle satsa på att hitta ett par boots som sitter bättre runt foten, förslagsvis med ett par gjutna sulor, även om det kostar lite mer så är det värt det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="perbac, post: 517951, member: 40117"] Snowgod har helt rätt i att storleken är väldigt viktig, har man förstora boots så är det svårare att få trycket jämnt fördelat över foten. Sen så kan man ju ha ont i fötterna på ganska många olika sätt. I början av säsongen så brukar jag ha lite ont under trampdynorna så att säga. Men det går över efter första dagarna. Jag har även här märkt skillnad beroende på vilka bindningar jag har. När jag har använt mina burton custom som jag upplever som just lite för stora så har jag mer problem med kramp under fötterna, just på grund av att dessa inte fördelar kraften nog bra. När jag istället använder mina Flux Super Diamond som sitter perfekt efter skon så har jag i stort sett inga problem alls med att det krampar under fötterna. Samma problem har jag upplevt då jag haft lite förstora skor, i mina burton Ion som är just lite för stora så krampar det mer än i mina SL-9:or som sitter klockrent. Så ett problem med ont i fötterna sitter mycket i passformen både på skor och bindningar. Även som mikod sa så kan det sakap problem om bakkappan trycker. Jag ahr varit med om det problemet också, men det har mer gjort ont i vaden och det stryper blodcirkulationen, lösning minska på forwardlean. Jag har även haft problem med ont i ytterkant på fötterna så att säga, detta åtgärdade jag med att öka vinkeln på min stance med några grader, då slutade det trycka i det området. Men jag skulle satsa på att hitta ett par boots som sitter bättre runt foten, förslagsvis med ett par gjutna sulor, även om det kostar lite mer så är det värt det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med lite fotvärk önskas :)
Tillbaka
Topp