Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Hjälp med longboardköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MedlemJapaner" data-source="post: 563969" data-attributes="member: 46389"><p>Truckarna är finfina, stabila och relativt lättsvängda. Retro zigzags låter också som en bra idé. Du har en riktigt fin setup där. Att bygga brädan själv är helt och hållet rätt idé och dessutom inte alls svårt. Jag har själv byggt mig en som jag är mycket nöjd med. Totalt går det väl på under 400kr med grip, lite beroende på storlek på brädan.</p><p>Jag byggde också min i 3 lagers 4 mm björkplywood. Skönt och lätt men flexar inte mycket. Vill du ha flex rekommenderar jag 2 lager 4mm björkplywood och 1 lager glasfiber. Detta kommer göra din bräda sjukt slitstark och ge gött flex. Dock kostar det lite mer.</p><p></p><p>Men ta några plankor du har hemma, bygg en form och börja pressa brädan. Såga ut din form och skruva på truckarna. Så enkelt är det.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MedlemJapaner, post: 563969, member: 46389"] Truckarna är finfina, stabila och relativt lättsvängda. Retro zigzags låter också som en bra idé. Du har en riktigt fin setup där. Att bygga brädan själv är helt och hållet rätt idé och dessutom inte alls svårt. Jag har själv byggt mig en som jag är mycket nöjd med. Totalt går det väl på under 400kr med grip, lite beroende på storlek på brädan. Jag byggde också min i 3 lagers 4 mm björkplywood. Skönt och lätt men flexar inte mycket. Vill du ha flex rekommenderar jag 2 lager 4mm björkplywood och 1 lager glasfiber. Detta kommer göra din bräda sjukt slitstark och ge gött flex. Dock kostar det lite mer. Men ta några plankor du har hemma, bygg en form och börja pressa brädan. Såga ut din form och skruva på truckarna. Så enkelt är det. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Hjälp med longboardköp
Tillbaka
Topp