Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med nya feta lagg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="maLa_x" data-source="post: 417009" data-attributes="member: 34444"><p>Jag skulle rekomendera ett par Rossignol Scratch BC, riktigt fina i och utanför pisten.</p><p>Själv så är jag 186 lång och väger 100 pannor.</p><p>För en all-mountain skida så är den allt man kan kräva eftersom en skida som ska vara bra i pist och offpist så blir den juh inte riktigt bäst på något av dom,</p><p></p><p>Jag har själv ett par 06/07 Scratch BC, dom är tillräckligt hårda/styva så dom orkar med att man pressar i pisten med hårda carving svängar och den flyter bra i offpisten(för att vara 91mm i midjan) en starkare konkurrent till Völkl Mantra.</p><p></p><p>Scratch BCn funkar riktigt grymmt där jag åker, mestadels Åre.</p><p>Men dom höll måttet när jag var i Chamonix och fick känna på 1m puder, visst hade det varit kul med ett par fetare lagg med 110mm i midjan, men förr eller senare så måste man åka i pist och då är det rätt skönt att slippa ha 2 slagskepp att vända runt på i pisten.</p><p></p><p>Jag kör även lite park och dom här skidorna är väldigt stabila i luftfärder, dom känns dessutom väldigt naturliga när man åker switch.</p><p></p><p>Hyr ett par och känn på dom riktigt trevliga skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="maLa_x, post: 417009, member: 34444"] Jag skulle rekomendera ett par Rossignol Scratch BC, riktigt fina i och utanför pisten. Själv så är jag 186 lång och väger 100 pannor. För en all-mountain skida så är den allt man kan kräva eftersom en skida som ska vara bra i pist och offpist så blir den juh inte riktigt bäst på något av dom, Jag har själv ett par 06/07 Scratch BC, dom är tillräckligt hårda/styva så dom orkar med att man pressar i pisten med hårda carving svängar och den flyter bra i offpisten(för att vara 91mm i midjan) en starkare konkurrent till Völkl Mantra. Scratch BCn funkar riktigt grymmt där jag åker, mestadels Åre. Men dom höll måttet när jag var i Chamonix och fick känna på 1m puder, visst hade det varit kul med ett par fetare lagg med 110mm i midjan, men förr eller senare så måste man åka i pist och då är det rätt skönt att slippa ha 2 slagskepp att vända runt på i pisten. Jag kör även lite park och dom här skidorna är väldigt stabila i luftfärder, dom känns dessutom väldigt naturliga när man åker switch. Hyr ett par och känn på dom riktigt trevliga skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med nya feta lagg
Tillbaka
Topp