Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med nya skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hsw" data-source="post: 343837" data-attributes="member: 75827"><p>Brukar bli 50/50 mellan alperna och Sverige. Åker aggressivt i pist, men är "nybörjare" offpist. </p><p></p><p>Bland de skidorna jag testade i Stryn tyckte jag att Purple Haze var den skida som var klart bäst; bra på både lång- o kortsväng, grym respons, kändes som att det gick att bränna på hur mkt som helst. Men det var under bra vårsnö förhållanden och jag undrar hur den klarar djup lössnö med så mkt skärning. Hell Benten är nog en renodlad lössnö skida och funkar säkert bra där, men den funkade faktiskt bra mkt bättre än Gotaman för mig. Mantran var ok. Det var -07/08:s skidor jag testade. </p><p></p><p>Latja eller burna?</p><p>Ja man vill väl helst göra både och. Fast ärligt talat så blir det nog mest att latja i offpisten för mig till att börja med. </p><p></p><p>Inte helt lätt att välja. För- och nackdelar med Purple Haze, Enforcer och Atua?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hsw, post: 343837, member: 75827"] Brukar bli 50/50 mellan alperna och Sverige. Åker aggressivt i pist, men är "nybörjare" offpist. Bland de skidorna jag testade i Stryn tyckte jag att Purple Haze var den skida som var klart bäst; bra på både lång- o kortsväng, grym respons, kändes som att det gick att bränna på hur mkt som helst. Men det var under bra vårsnö förhållanden och jag undrar hur den klarar djup lössnö med så mkt skärning. Hell Benten är nog en renodlad lössnö skida och funkar säkert bra där, men den funkade faktiskt bra mkt bättre än Gotaman för mig. Mantran var ok. Det var -07/08:s skidor jag testade. Latja eller burna? Ja man vill väl helst göra både och. Fast ärligt talat så blir det nog mest att latja i offpisten för mig till att börja med. Inte helt lätt att välja. För- och nackdelar med Purple Haze, Enforcer och Atua? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med nya skidor!
Tillbaka
Topp