Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med nya skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 343921" data-attributes="member: 46762"><p>Av de sista du nämnde, Purple Haze, Enforcer och Atua, så skulle jag gå på Enforcern. Jag har nu i två års tid åkt på Rossignol Scratch BC (ny modell varje år) och Enforcern är ung. som en race-kittad BC. Det som liknande BC-jibbers är mindre bra på är piståkning och det har Nordicagubbarna smidigt löst genom att styva upp skidan och gjort den vridstyvare. Mindre park, mer ös helt enkelt. Ett grymt alternativ! Den har några extra millimeter på Mantran också, enda negativa är att den bara finns upp till 185. Utav Hendryx, Atua och Enforcer är E. ditt solklara val!</p><p></p><p>Mantran är som sagt ett bra köp den med, som Glisseur säger, nästan lika bra i pisten som i outpisten. Jag har bara kört den i pist, vilket var grymt kul, men jag är lite tveksam till styvheten i skidan, jag tror inte den är så jäkla följsam om det är sjuka mängder snö... Mantran är ju lite smalare, men går att få i vettig längd till dig. Konstigt att du inte gillade den, var var det som inte föll på läppen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 343921, member: 46762"] Av de sista du nämnde, Purple Haze, Enforcer och Atua, så skulle jag gå på Enforcern. Jag har nu i två års tid åkt på Rossignol Scratch BC (ny modell varje år) och Enforcern är ung. som en race-kittad BC. Det som liknande BC-jibbers är mindre bra på är piståkning och det har Nordicagubbarna smidigt löst genom att styva upp skidan och gjort den vridstyvare. Mindre park, mer ös helt enkelt. Ett grymt alternativ! Den har några extra millimeter på Mantran också, enda negativa är att den bara finns upp till 185. Utav Hendryx, Atua och Enforcer är E. ditt solklara val! Mantran är som sagt ett bra köp den med, som Glisseur säger, nästan lika bra i pisten som i outpisten. Jag har bara kört den i pist, vilket var grymt kul, men jag är lite tveksam till styvheten i skidan, jag tror inte den är så jäkla följsam om det är sjuka mängder snö... Mantran är ju lite smalare, men går att få i vettig längd till dig. Konstigt att du inte gillade den, var var det som inte föll på läppen? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med nya skidor!
Tillbaka
Topp