Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp med plattor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 11875" data-attributes="member: 12152"><p>X-Screamen fungerar inte alls bra med en platta som styvar upp skidan tycker jag. Eftersom skidan är så pass mjuk påverkas böjkurvan mycket kraftigt av en rejäl platta. Jag har åkt XScream med lite olika plattor, bla SteelRace(20mm, stor, tung och uppstyvande. Ser ungefär ut som Fischer Revolutionizer), Propulse (Fanns integrerad i vissa Salomonbindningar för några år sedan. Styvar upp skidan och ska ge mer kvickhet och kick ut ur svängen) och vanliga Salomon Drive+/Axe+. Både Steelracen och Propulsen ger i mina ögon mest negativa effekter på skidan. Den blir tyngre, trögare och mer svåråkt speciellt utanför pisten. Bäst går skidan med enbart Drive+-platta. Den är dessutom billig. </p><p>Med andra ord finns det ingen anledning att köpa någon annan platta om man inte åker telis på X-Screamen. </p><p>När det gäller hårdare skidor som man ska köra mest pist är det däremot en helt annan sak. Exempelvis går mina Völkl P30RC riktigt stabilt och bra med Steelraceplattan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 11875, member: 12152"] X-Screamen fungerar inte alls bra med en platta som styvar upp skidan tycker jag. Eftersom skidan är så pass mjuk påverkas böjkurvan mycket kraftigt av en rejäl platta. Jag har åkt XScream med lite olika plattor, bla SteelRace(20mm, stor, tung och uppstyvande. Ser ungefär ut som Fischer Revolutionizer), Propulse (Fanns integrerad i vissa Salomonbindningar för några år sedan. Styvar upp skidan och ska ge mer kvickhet och kick ut ur svängen) och vanliga Salomon Drive+/Axe+. Både Steelracen och Propulsen ger i mina ögon mest negativa effekter på skidan. Den blir tyngre, trögare och mer svåråkt speciellt utanför pisten. Bäst går skidan med enbart Drive+-platta. Den är dessutom billig. Med andra ord finns det ingen anledning att köpa någon annan platta om man inte åker telis på X-Screamen. När det gäller hårdare skidor som man ska köra mest pist är det däremot en helt annan sak. Exempelvis går mina Völkl P30RC riktigt stabilt och bra med Steelraceplattan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp med plattor?
Tillbaka
Topp