Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med puderskidor! (video m.m)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 952402" data-attributes="member: 83225"><p>Precis som PNyberg påpekar så finns det en del som skulle föreslå Bibby 190. Jag är sen tidigare i år störtförälskad i just den skidan. Jag gick samma väg som du och lade ut en rejäl tråd för att hjälpa mig välja just den skidan. <a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=81678" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=81678</a> Här finns även videoexempel på just bibby, S7 och Katana. Lite kortfattat kan jag väl bara nämna att bibbyn är en bra kompromiss mellan hysteriskt lekfull (S7) och rejält stadig (Katana). Du nämner att du ogillade den lätta Coomban för att den kändes nervig gentemot ojämnheter. Just på grund av detta blev jag en gång i tiden så kär i Katana. Den plöjde ner allt i sin väg, utan att bli direkt tungkörd i övrigt. Bibbyn är lite sämre på att mangla ner pucklarna men är istället väldigt följsam och kvick så det går att ta sig igenom pucklarna med ett leende på läpparna. </p><p></p><p>Jag har inte själv provat Noctan men jag känner en tjej som är UCPA-guide och kör på 188 Nocta i ganska tät skog så jag skulle inte gå ner under den längden i så fall. </p><p></p><p>En annan personlig reflektion är att det såg väldigt "pumpigt" ut med Fujasen. Det är lite samma tendenser till tröghet och "plöjande" som jag själv upplevde med S7or. Antagligen hänger det ihop med en kraftig tiprocker, som dessutom är rejält mjuk. Alla har vi olika smak men jag själv föredrar en skida som snarare planar på snön.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 952402, member: 83225"] Precis som PNyberg påpekar så finns det en del som skulle föreslå Bibby 190. Jag är sen tidigare i år störtförälskad i just den skidan. Jag gick samma väg som du och lade ut en rejäl tråd för att hjälpa mig välja just den skidan. [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=81678[/URL] Här finns även videoexempel på just bibby, S7 och Katana. Lite kortfattat kan jag väl bara nämna att bibbyn är en bra kompromiss mellan hysteriskt lekfull (S7) och rejält stadig (Katana). Du nämner att du ogillade den lätta Coomban för att den kändes nervig gentemot ojämnheter. Just på grund av detta blev jag en gång i tiden så kär i Katana. Den plöjde ner allt i sin väg, utan att bli direkt tungkörd i övrigt. Bibbyn är lite sämre på att mangla ner pucklarna men är istället väldigt följsam och kvick så det går att ta sig igenom pucklarna med ett leende på läpparna. Jag har inte själv provat Noctan men jag känner en tjej som är UCPA-guide och kör på 188 Nocta i ganska tät skog så jag skulle inte gå ner under den längden i så fall. En annan personlig reflektion är att det såg väldigt "pumpigt" ut med Fujasen. Det är lite samma tendenser till tröghet och "plöjande" som jag själv upplevde med S7or. Antagligen hänger det ihop med en kraftig tiprocker, som dessutom är rejält mjuk. Alla har vi olika smak men jag själv föredrar en skida som snarare planar på snön. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med puderskidor! (video m.m)
Tillbaka
Topp