Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med R2 val
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sarls" data-source="post: 999281" data-attributes="member: 138096"><p>Tack för ditt svar snej! Det blev en del i pusslet som fick mig att gå på ett par 115 i 188. Har nu varit iväg på en första långhelg i Alagna och är klart nöjd med skidorna!</p><p></p><p>Precis som du skriver tycker jag att de är lättåkta och samtidigt rätt farttåliga, även genom stökig snö. En perfekt kompromiss, i mitt tycke och för min nivå av åkning! Vad gäller längd tycker jag att skidorna känns kortare än sina 188, vilket säkert till viss del beror på att de är relativt mittmonterade jämfört med mina tidigare skidor. Känns också som att skidorna flyter bra, även om jag inte fått chansen att pröva i djupare lössnö än ca 30 cm. I Blisters recension av skidan (<a href="http://www.blistergearreview.com/gear-reviews/2nd-look-2012-2013-salomon-rocker2-115" target="_blank">http://www.blistergearreview.com/gear-reviews/2nd-look-2012-2013-salomon-rocker2-115</a>) har det nämnts att man i vissa fall behöver hålla lite bakåtvikt i vissa typer av snö, men det är inget som jag har upplevt (även om det blev en del vindpackad snö / skare).</p><p></p><p>Vad gäller pistegenskaper tycker jag att de funkade bra både att carva och sladda med, även om greppet på is / hård snö inte är det allra bästa. Skidorna är dock nervösare och wobbligare än vad jag trodde att de skulle vara med hela belagen i backen (även om det inte är så farligt - jag hade bara trott att det skulle vara mindre av den varan givet skidans spann).</p><p></p><p>Tänkte att jag skulle skriva dessa rader för att andra i min situation inte ska bli bortskrämda av att skidorna verkar för "svåra". Skidorna är väl slutsålda för i år, men ska väl vara oförändrade, bortsett från grafik och namn (Rocker2 115 > Quest 115), till nästa år.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sarls, post: 999281, member: 138096"] Tack för ditt svar snej! Det blev en del i pusslet som fick mig att gå på ett par 115 i 188. Har nu varit iväg på en första långhelg i Alagna och är klart nöjd med skidorna! Precis som du skriver tycker jag att de är lättåkta och samtidigt rätt farttåliga, även genom stökig snö. En perfekt kompromiss, i mitt tycke och för min nivå av åkning! Vad gäller längd tycker jag att skidorna känns kortare än sina 188, vilket säkert till viss del beror på att de är relativt mittmonterade jämfört med mina tidigare skidor. Känns också som att skidorna flyter bra, även om jag inte fått chansen att pröva i djupare lössnö än ca 30 cm. I Blisters recension av skidan ([URL]http://www.blistergearreview.com/gear-reviews/2nd-look-2012-2013-salomon-rocker2-115[/URL]) har det nämnts att man i vissa fall behöver hålla lite bakåtvikt i vissa typer av snö, men det är inget som jag har upplevt (även om det blev en del vindpackad snö / skare). Vad gäller pistegenskaper tycker jag att de funkade bra både att carva och sladda med, även om greppet på is / hård snö inte är det allra bästa. Skidorna är dock nervösare och wobbligare än vad jag trodde att de skulle vara med hela belagen i backen (även om det inte är så farligt - jag hade bara trott att det skulle vara mindre av den varan givet skidans spann). Tänkte att jag skulle skriva dessa rader för att andra i min situation inte ska bli bortskrämda av att skidorna verkar för "svåra". Skidorna är väl slutsålda för i år, men ska väl vara oförändrade, bortsett från grafik och namn (Rocker2 115 > Quest 115), till nästa år. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med R2 val
Tillbaka
Topp