Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med randopjäxor för karl
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sjo_orret" data-source="post: 823279" data-attributes="member: 14453"><p>Den här långturen, är det tältliv och sånt? Om det är riktigt vildmarksliv som planeras skulle jag välja en pjäxa i pebax som inte styvnar så mkt i kyla som PU. På tredelade pjäxor kanske det inte spelar så stor roll då dom är lätta att komma i och ur ändå, men på tvådelade har det stor betydelse vid kallgrader... Pebax är dessutom lättare.</p><p></p><p>Jag tror Scarpas smala rykte kommer från telispjäxorna. Är inte 100% säker, men som jag förstår det tillhör Scarpas AT pjäxor till dom bredare på marknaden. BD skall också vara breda.</p><p>Dynafit skall tydligen vara ganska smala. Garmont är jag lite osäker på?</p><p></p><p>Det där med styvhet tycker jag är lite överdrivet. Kan ärligt säga att jag inte åker sämre idag på mina mjuka Megaride än vad jag gjorde för några år sedan på mina gamla Tecnica Icon alpinpjux. Tycker överhuvudtaget inte att det är speciellt stor skillnad i praktiken. Kanske beror på vilken nivå man är på? Kanske är en vanesak? Jag åker endast på turutrustning nuförtiden så man vet nästan inte om något annat.</p><p></p><p>Och det viktigaste av allt se till att du köper nått med Dynafit inserts även om du inte kommer använda dom nu!!! <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sjo_orret, post: 823279, member: 14453"] Den här långturen, är det tältliv och sånt? Om det är riktigt vildmarksliv som planeras skulle jag välja en pjäxa i pebax som inte styvnar så mkt i kyla som PU. På tredelade pjäxor kanske det inte spelar så stor roll då dom är lätta att komma i och ur ändå, men på tvådelade har det stor betydelse vid kallgrader... Pebax är dessutom lättare. Jag tror Scarpas smala rykte kommer från telispjäxorna. Är inte 100% säker, men som jag förstår det tillhör Scarpas AT pjäxor till dom bredare på marknaden. BD skall också vara breda. Dynafit skall tydligen vara ganska smala. Garmont är jag lite osäker på? Det där med styvhet tycker jag är lite överdrivet. Kan ärligt säga att jag inte åker sämre idag på mina mjuka Megaride än vad jag gjorde för några år sedan på mina gamla Tecnica Icon alpinpjux. Tycker överhuvudtaget inte att det är speciellt stor skillnad i praktiken. Kanske beror på vilken nivå man är på? Kanske är en vanesak? Jag åker endast på turutrustning nuförtiden så man vet nästan inte om något annat. Och det viktigaste av allt se till att du köper nått med Dynafit inserts även om du inte kommer använda dom nu!!! ;) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med randopjäxor för karl
Tillbaka
Topp