Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med rätt pjäxor för min åkstil!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JonteHenriksen" data-source="post: 1142412" data-attributes="member: 167871"><p>Tja! Som rubriken lyder behöver jag lite tips&råd för rätt pjäxor till min åkstil. </p><p></p><p>Jag har flyttat upp till Åre nu över säsongen och har hunnit åkt en vecka nu framtills mina skenben har börjat säga ifrån i pjäxorna. </p><p></p><p>Jag åker mycket park, inte den duktigaste i backen men sätter iaf en och annan 360. När de inte är park så blir det pudersnö och offpist pga köpet av de nya skidor som är mkt mjuka i fram o bak, vilket då leder till att jag kommer fokusera mycket på nose/tail butters denna säsong. </p><p></p><p>Mina nuvarande pjäxor är Dalbello panterra 100 (tvådelad) som varken sitter bra eller passar min åkstil längre. </p><p></p><p>Jag upplever dom som väldigt styva i flexen och får som sagt väldigt ont utav dem i skenbenen.</p><p></p><p>Jag skulle då vilja prova ett par mjukare pjäxor som ger efter lite i framåtlutningar och hårda stötar mot benen. </p><p>Skulle då full tilt och 90 flex passa bättre? Har hört och kollat på Full Tilt B&E pro Ltd och Descendant 6. Någon som vet om dessa och hur de beter sig även i pudersnö?</p><p></p><p>Mått:</p><p>182 cm</p><p>79kg</p><p>Något bredare och platt fot och smala vader. </p><p></p><p>Skidor:</p><p>Armada jj zero </p><p>K2 poacher</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JonteHenriksen, post: 1142412, member: 167871"] Tja! Som rubriken lyder behöver jag lite tips&råd för rätt pjäxor till min åkstil. Jag har flyttat upp till Åre nu över säsongen och har hunnit åkt en vecka nu framtills mina skenben har börjat säga ifrån i pjäxorna. Jag åker mycket park, inte den duktigaste i backen men sätter iaf en och annan 360. När de inte är park så blir det pudersnö och offpist pga köpet av de nya skidor som är mkt mjuka i fram o bak, vilket då leder till att jag kommer fokusera mycket på nose/tail butters denna säsong. Mina nuvarande pjäxor är Dalbello panterra 100 (tvådelad) som varken sitter bra eller passar min åkstil längre. Jag upplever dom som väldigt styva i flexen och får som sagt väldigt ont utav dem i skenbenen. Jag skulle då vilja prova ett par mjukare pjäxor som ger efter lite i framåtlutningar och hårda stötar mot benen. Skulle då full tilt och 90 flex passa bättre? Har hört och kollat på Full Tilt B&E pro Ltd och Descendant 6. Någon som vet om dessa och hur de beter sig även i pudersnö? Mått: 182 cm 79kg Något bredare och platt fot och smala vader. Skidor: Armada jj zero K2 poacher [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med rätt pjäxor för min åkstil!
Tillbaka
Topp