Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp med salomon pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 40889" data-attributes="member: 12152"><p>Performa CF (flexindex 80) är inget att satsa på. Den är på tok för mjuk, både skalet och innerskon. Jag har två kompisar som köpt just den pjäxan och ganska snabbt kommit fram till att den måste bytas ut för att inte åkningen ska hämmas pga mjukheten. Dessa två väger dessutom betydligt mindre än du. För din vikt skulle jag dra till med att flex 100 (i Salomons index) är det mjukaste som skulle funka. Jag skulle definitivt titta på Crossmax 10 (flex 110, tror jag). Xwave 8 är ju en vanlig uthyrningspjäxa, så jag antar att du har testat den om du har hyrt mycket de senaste åren. Många trivs med den och det finns väl inget som säger att du inte skulle göra det. Den ligger väl ungefär mitt imellan Crossmaxen och Performa CF i flex.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 40889, member: 12152"] Performa CF (flexindex 80) är inget att satsa på. Den är på tok för mjuk, både skalet och innerskon. Jag har två kompisar som köpt just den pjäxan och ganska snabbt kommit fram till att den måste bytas ut för att inte åkningen ska hämmas pga mjukheten. Dessa två väger dessutom betydligt mindre än du. För din vikt skulle jag dra till med att flex 100 (i Salomons index) är det mjukaste som skulle funka. Jag skulle definitivt titta på Crossmax 10 (flex 110, tror jag). Xwave 8 är ju en vanlig uthyrningspjäxa, så jag antar att du har testat den om du har hyrt mycket de senaste åren. Många trivs med den och det finns väl inget som säger att du inte skulle göra det. Den ligger väl ungefär mitt imellan Crossmaxen och Performa CF i flex. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp med salomon pjäxor
Tillbaka
Topp