Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp med salomon pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TheDanne" data-source="post: 40891" data-attributes="member: 29118"><p>Tjena!</p><p>Tror att CF blir, precis som du känner, för mjuk för dig. X-wave 8 är klart värt sina pengar. På X-wave serien jobbar salomon med en tightare innersko (smalare läst och mer stoppning). Ofta så räcker stödet man får av en X-wave 8 till de allra flesta åkare. Åker man inte med otroligt mycket tryck mot pjäxan så räcker flexen till gott o väl. Crossmax 10 hette förra året X-wave 10, de är alltså från samma serie.. Så prioriterar du mycket fart och riktigt brant åkning kan den vara bra att gå upp till Crossmax 10. Carvar du mer i pisten eller jibbar, tycker jag att du ska nöja dig med X-wave 8:an. Kör själv med X-wave 10 och den känns nästan lite hård att hoppa runt i parken med..</p><p>Det som skiljer dem åt är igentligen bara att Croosmaxen är lite styvare plus att du har dubbla cantinginställningar på den. Personligen tycker jag dock att Crossmax 10 är riktigt snygg..smaksak..</p><p>Ett tips; Håll dig bara till helnummer, dvs. 26, 27, 28 osv..</p><p>Hel och halv- nummer har samma sulmått, det enda som skiljer är stoppningen på innerskon. Så välj den mindre och åk in den istället, sitter mycket bättre!</p><p></p><p>Har du lite bredare fötter tycker jag även att du ska titta på Head Worldcup, när den kommer på rean, också en riktigt fin pjäxa. Likaså Tecnica Icon(lite smalare), som också sänks nu.. Båda pjäxorna är dock lite styvare i flexen.</p><p></p><p>Hoppas du hittar nått som passar dig!</p><p>// Daniel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TheDanne, post: 40891, member: 29118"] Tjena! Tror att CF blir, precis som du känner, för mjuk för dig. X-wave 8 är klart värt sina pengar. På X-wave serien jobbar salomon med en tightare innersko (smalare läst och mer stoppning). Ofta så räcker stödet man får av en X-wave 8 till de allra flesta åkare. Åker man inte med otroligt mycket tryck mot pjäxan så räcker flexen till gott o väl. Crossmax 10 hette förra året X-wave 10, de är alltså från samma serie.. Så prioriterar du mycket fart och riktigt brant åkning kan den vara bra att gå upp till Crossmax 10. Carvar du mer i pisten eller jibbar, tycker jag att du ska nöja dig med X-wave 8:an. Kör själv med X-wave 10 och den känns nästan lite hård att hoppa runt i parken med.. Det som skiljer dem åt är igentligen bara att Croosmaxen är lite styvare plus att du har dubbla cantinginställningar på den. Personligen tycker jag dock att Crossmax 10 är riktigt snygg..smaksak.. Ett tips; Håll dig bara till helnummer, dvs. 26, 27, 28 osv.. Hel och halv- nummer har samma sulmått, det enda som skiljer är stoppningen på innerskon. Så välj den mindre och åk in den istället, sitter mycket bättre! Har du lite bredare fötter tycker jag även att du ska titta på Head Worldcup, när den kommer på rean, också en riktigt fin pjäxa. Likaså Tecnica Icon(lite smalare), som också sänks nu.. Båda pjäxorna är dock lite styvare i flexen. Hoppas du hittar nått som passar dig! // Daniel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Hjälp med salomon pjäxor
Tillbaka
Topp