Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skid val (Kendo, Twenty twelve, BMX88)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 942460" data-attributes="member: 46762"><p>Jag bör tillägga att 2012 i 186 är en helt annan skida än 179! 186 är märkbart styvare (båda handflexning och i backen) vilket gör en enorm skillnad mot den jäkligt lekfulla och jibbiga 179'an. Jag monterade upp mina 186 lite snabbt i fredags och hann tyvärr inte slipa på kanterna så jag fick nöja mig med fabriksprepp. Jag var minst sagt överraskad av skidorna med tanke på det underlag som Hammarbybacken erbjöd. Med en lite mer genomtänkt och arbetad hängning/slipning är 186'orna lok, snabbsvängande lok! </p><p>179 är en sjukt rolig jibbskida som går att göra allt med, men 186 är så pass uppstyvad att det är smått omöjligt att försöka sig på några nosepressar eller dylikt.</p><p>Själv har jag bara åkt 2012 men BMX torde vara den prestandamässigt värsta skidan i gänget. Tajtast skärning och ruggig uppbyggnad som borgar för bra grepp. Kendo är ju ett klassiskt Völkl-bygge och jag har bara åkt på bredare Völkl-skidor. Jag gissar dock på att det är en väldigt stabil skida som gärna går på räls och inte direkt uppmanar till lek... 2012 blir nog inte avhängd av Kendo i pistprestanda, men som snej säger, 2012 är det lekfullare alternativet med ganska ordentlig rocker både fram och bak.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 942460, member: 46762"] Jag bör tillägga att 2012 i 186 är en helt annan skida än 179! 186 är märkbart styvare (båda handflexning och i backen) vilket gör en enorm skillnad mot den jäkligt lekfulla och jibbiga 179'an. Jag monterade upp mina 186 lite snabbt i fredags och hann tyvärr inte slipa på kanterna så jag fick nöja mig med fabriksprepp. Jag var minst sagt överraskad av skidorna med tanke på det underlag som Hammarbybacken erbjöd. Med en lite mer genomtänkt och arbetad hängning/slipning är 186'orna lok, snabbsvängande lok! 179 är en sjukt rolig jibbskida som går att göra allt med, men 186 är så pass uppstyvad att det är smått omöjligt att försöka sig på några nosepressar eller dylikt. Själv har jag bara åkt 2012 men BMX torde vara den prestandamässigt värsta skidan i gänget. Tajtast skärning och ruggig uppbyggnad som borgar för bra grepp. Kendo är ju ett klassiskt Völkl-bygge och jag har bara åkt på bredare Völkl-skidor. Jag gissar dock på att det är en väldigt stabil skida som gärna går på räls och inte direkt uppmanar till lek... 2012 blir nog inte avhängd av Kendo i pistprestanda, men som snej säger, 2012 är det lekfullare alternativet med ganska ordentlig rocker både fram och bak. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skid val (Kendo, Twenty twelve, BMX88)
Tillbaka
Topp