Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidköp, drar snart!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johanfp" data-source="post: 837782" data-attributes="member: 81821"><p>ÄR lite snäll mot topic skapare :=) ett grymt stort steg att köpa nya lagg för 10000kr</p><p></p><p>letade själv, har provkört mängder med skidor genom åren...har i år köpt K2 Hardside 174cm med marker tour, hittils provkört den i psit och säger....grym skida! går att få runt på en 5 öring trots att det skulle klassas som pist räzer med tanke på radien (22m) har dessvärre inte provkört den i puder ännu...men tiprocker och 98mm midja borde flyta! Jag är själv 177cm..har provkört längre skidor som kortare skidor och kommit fram till att en jämnlång skida funkar bäst trots alla experter som säger att man skall ha 185cm som kortast (tex konfiguratorn)....trots att jag väger 83kg och är över medel... trots allt finns det inte mkt offpist med 1m puder och 1km fallhjöd i europa..</p><p></p><p>Åkte förra året på 182cm, 101 mm midja (R26)...kul offpist men kassa i pist...och fråga dig egentligen, hur mkt offpist åker du?</p><p></p><p>Är helt övertygad om att mina Hardside kommer ge min skidåkning ytterliggare en dimension...</p><p></p><p>//Johan - Ytterby</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johanfp, post: 837782, member: 81821"] ÄR lite snäll mot topic skapare :=) ett grymt stort steg att köpa nya lagg för 10000kr letade själv, har provkört mängder med skidor genom åren...har i år köpt K2 Hardside 174cm med marker tour, hittils provkört den i psit och säger....grym skida! går att få runt på en 5 öring trots att det skulle klassas som pist räzer med tanke på radien (22m) har dessvärre inte provkört den i puder ännu...men tiprocker och 98mm midja borde flyta! Jag är själv 177cm..har provkört längre skidor som kortare skidor och kommit fram till att en jämnlång skida funkar bäst trots alla experter som säger att man skall ha 185cm som kortast (tex konfiguratorn)....trots att jag väger 83kg och är över medel... trots allt finns det inte mkt offpist med 1m puder och 1km fallhjöd i europa.. Åkte förra året på 182cm, 101 mm midja (R26)...kul offpist men kassa i pist...och fråga dig egentligen, hur mkt offpist åker du? Är helt övertygad om att mina Hardside kommer ge min skidåkning ytterliggare en dimension... //Johan - Ytterby [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidköp, drar snart!
Tillbaka
Topp