Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidköp, drar snart!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 838086" data-attributes="member: 13863"><p>@Rajraj</p><p>Med den ytterligare information du gett börjar det bli intressant ...</p><p></p><p>Med tanke på hur du beskriver din åkning känns en Backcountry Jibbskida helt rätt. Mitt förslag avseende Atomic Bentchetler 183 cm är faktiskt helt seriöst. Jag har inte kört den själv ... men uppfattar den som en mycket lekfull och lättkörd offpistskida som går helt OK i pisten och även går att köra lite lättare park med. Det är så här en modern BC Jibbskida ser ut! Men det finns ju en hel del smalare varianter om du tycker den är för fet!</p><p></p><p>En sökning i prylguiden på Freestyle BC mellan 90 och 120 mm ger följande <a href="https://www.freeride.se/prylar/search-gear-guide.php?type=1&year=2011&gender=male&level=adv&subtype=5&lenght_max=190&lenght_min=175&brand=&waist_max=120&waist_min=90&sort=1&price_max=12000&price_min=0" target="_blank">resultat</a>. Här finns flera intressanta skidor.</p><p></p><p>Vi som har justerade knän väljer med fördel en lättkörd och förlåtande skida vilket de flesta skidorna i ovanstående grupp är. Det kan finnas anledning att undvika de allra bredaste (som Atomic BC) eftersom de är påfrestande för knäna på hårt underlag (men är inga problem när det är mjukt, tvärtom).</p><p></p><p>Lycka till med ditt skidval!</p><p>MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 838086, member: 13863"] @Rajraj Med den ytterligare information du gett börjar det bli intressant ... Med tanke på hur du beskriver din åkning känns en Backcountry Jibbskida helt rätt. Mitt förslag avseende Atomic Bentchetler 183 cm är faktiskt helt seriöst. Jag har inte kört den själv ... men uppfattar den som en mycket lekfull och lättkörd offpistskida som går helt OK i pisten och även går att köra lite lättare park med. Det är så här en modern BC Jibbskida ser ut! Men det finns ju en hel del smalare varianter om du tycker den är för fet! En sökning i prylguiden på Freestyle BC mellan 90 och 120 mm ger följande [url=https://www.freeride.se/prylar/search-gear-guide.php?type=1&year=2011&gender=male&level=adv&subtype=5&lenght_max=190&lenght_min=175&brand=&waist_max=120&waist_min=90&sort=1&price_max=12000&price_min=0]resultat[/url]. Här finns flera intressanta skidor. Vi som har justerade knän väljer med fördel en lättkörd och förlåtande skida vilket de flesta skidorna i ovanstående grupp är. Det kan finnas anledning att undvika de allra bredaste (som Atomic BC) eftersom de är påfrestande för knäna på hårt underlag (men är inga problem när det är mjukt, tvärtom). Lycka till med ditt skidval! MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidköp, drar snart!
Tillbaka
Topp