Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidköp, drar snart!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 838433" data-attributes="member: 83225"><p>MM:s ide om en renodlad bc-jibskida är nog inte alls dum. Om du kör så mycket skog finns ju en bunt till. Rossignol S7, Armada JJ. De har båda fått blandade omdömen när det kommer till pistprestandan. Jag själv har precis köpt S7 och tycker att den var lite svår att få till att sätta sig i skäret ordentligt (men då har jag bara provat den nån timme med dåligt tryck eftersom jag är inne i rehabträning för stunden) men i gengäld så är den så tokigt lättsvängd så att det känns som att de kommer gå som en dröm när jag väl får lite puderskog att leka med.</p><p></p><p>Sen tänkte jag lägga till en liten passus här som kommer få vissa att skrika men eftersom du inte vet riktigt vad du vill ha ännu så skulle jag rekommendera att inte köpa nytt och framförallt inte i butik. Kolla igenom köp och sälj här på freeride och kolla nätbutikerna också. Om det är så att du har riktigt bråttom att få med dig nya skidor nu så visst, men räkna med att du får betala ganska mycket extra. Nu vet ju inte jag hur dina förutsättningar ser ut i övrigt men jag skulle nog hyrt första gången om du har lite bråttom, då får du chansen att prova på lite vad du gillar och sen köpa nytt därefter men då verkligen hitta den mest prisvärda butiken, det kan skilja rejält mycket.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 838433, member: 83225"] MM:s ide om en renodlad bc-jibskida är nog inte alls dum. Om du kör så mycket skog finns ju en bunt till. Rossignol S7, Armada JJ. De har båda fått blandade omdömen när det kommer till pistprestandan. Jag själv har precis köpt S7 och tycker att den var lite svår att få till att sätta sig i skäret ordentligt (men då har jag bara provat den nån timme med dåligt tryck eftersom jag är inne i rehabträning för stunden) men i gengäld så är den så tokigt lättsvängd så att det känns som att de kommer gå som en dröm när jag väl får lite puderskog att leka med. Sen tänkte jag lägga till en liten passus här som kommer få vissa att skrika men eftersom du inte vet riktigt vad du vill ha ännu så skulle jag rekommendera att inte köpa nytt och framförallt inte i butik. Kolla igenom köp och sälj här på freeride och kolla nätbutikerna också. Om det är så att du har riktigt bråttom att få med dig nya skidor nu så visst, men räkna med att du får betala ganska mycket extra. Nu vet ju inte jag hur dina förutsättningar ser ut i övrigt men jag skulle nog hyrt första gången om du har lite bråttom, då får du chansen att prova på lite vad du gillar och sen köpa nytt därefter men då verkligen hitta den mest prisvärda butiken, det kan skilja rejält mycket. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidköp, drar snart!
Tillbaka
Topp