Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp med skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1209137" data-attributes="member: 145112"><p>Har en gammal kompis som är i samma situation som dig, 40+ och åker rätt mycket i Romme och annars en del i Sälen</p><p>Han hälsade på oss i vintras och då skickade jag på honom ett par Völkl Deacon80, och han gillade dem så mycket att han stannade på vägen hem och köpte ett par.</p><p>Så de är ett tips att testa. </p><p>Annars är det runt den modellen som jag skulle rekommendera, du får en bra mycket roligare åkning därnere om du har lite mer sväng på skidorna, det är inga problem att köra långa svängar med skidor med kort radie, men de är kvickare och roligare om det inte är för brant och framförallt när det är mycket folk och man inte kan bränna på.</p><p></p><p>De flesta skidtillverkare har modeller som är väldigt allround och roliga med runt 80mm midja. Då klarar du det mesta utav åkningen som bjuds på runt om Dalarna och rent krasst hela Sverige och europa med om du skulle vilja ta en skidresa framöver.</p><p></p><p>Sen är tipset att kanske inte titta på de värsta modellerna, det är lätt att man tror att värsta alltid är bäst, men när det kommer till skidor så är de som är bäst för dig de bästa.</p><p>Så har du möjlighet att testa så gör det </p><p>Då kan du tex testa ett par "värsting" skidor, ett par bredare och ett par mer allround pist. Så ser du skillnaden och framförallt så får du reda på vad du gillar och inte gillar</p><p>Romme har testcenter, och de har kunnig personal som kan hjälpa dig.</p><p></p><p>Sen kan jag tipsa om att alla stora märken numer gör bra skidor, så det är nästan svårare att hitta ett par dåliga än några som är bra. Så även om jag representerar ett märke, som givetvis är det bästa du kan ha, så är det viktigare att du hittar en modell som du gillar än ett märke </p><p></p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1209137, member: 145112"] Har en gammal kompis som är i samma situation som dig, 40+ och åker rätt mycket i Romme och annars en del i Sälen Han hälsade på oss i vintras och då skickade jag på honom ett par Völkl Deacon80, och han gillade dem så mycket att han stannade på vägen hem och köpte ett par. Så de är ett tips att testa. Annars är det runt den modellen som jag skulle rekommendera, du får en bra mycket roligare åkning därnere om du har lite mer sväng på skidorna, det är inga problem att köra långa svängar med skidor med kort radie, men de är kvickare och roligare om det inte är för brant och framförallt när det är mycket folk och man inte kan bränna på. De flesta skidtillverkare har modeller som är väldigt allround och roliga med runt 80mm midja. Då klarar du det mesta utav åkningen som bjuds på runt om Dalarna och rent krasst hela Sverige och europa med om du skulle vilja ta en skidresa framöver. Sen är tipset att kanske inte titta på de värsta modellerna, det är lätt att man tror att värsta alltid är bäst, men när det kommer till skidor så är de som är bäst för dig de bästa. Så har du möjlighet att testa så gör det Då kan du tex testa ett par "värsting" skidor, ett par bredare och ett par mer allround pist. Så ser du skillnaden och framförallt så får du reda på vad du gillar och inte gillar Romme har testcenter, och de har kunnig personal som kan hjälpa dig. Sen kan jag tipsa om att alla stora märken numer gör bra skidor, så det är nästan svårare att hitta ett par dåliga än några som är bra. Så även om jag representerar ett märke, som givetvis är det bästa du kan ha, så är det viktigare att du hittar en modell som du gillar än ett märke Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp med skidor
Tillbaka
Topp