Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp med skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bohica" data-source="post: 1209156" data-attributes="member: 161446"><p>Jag håller med Jaksu och Zerode här, och tror att MnO's förslag skjuter lite över målet faktiskt. Detta med tanke på TS beskrivning av åkstil/åkmängd/plats.</p><p>Jag känner igen mig lite i TS, beträffande ålder och kommit igång sent, men jag har åkt mycket mer under 8 år, och efter beskrivning åker "hårdare" också. Det är först på senare säsonger som skidor som MnO föreslår passat mig, innan dess passade det bättre med det som Jaksu och Zerode föreslår.</p><p></p><p>Men rätta rådet oavsett är ju: <strong>Prova först</strong>. Hyr eller låna av en butik, och kolla vad DU trivs med. Köp inget utan att prova åtminstone nåt liknande först, så du vet. Det är ju trist att upptäcka efter man köpt annars, om det inte passar.</p><p>Det har räddat mitt bacon flera gånger, och skidor som jag var tvärsäker på ratades hårt efter provning.</p><p></p><p><strong>Edit:</strong> Inte menat att pissa på MnO, det är nog mycket bra råd det med. Jag vet ju inte vad som passar TS heller. Men prova de olika alternativen bara. Hoppas ingen tar illa vid sig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bohica, post: 1209156, member: 161446"] Jag håller med Jaksu och Zerode här, och tror att MnO's förslag skjuter lite över målet faktiskt. Detta med tanke på TS beskrivning av åkstil/åkmängd/plats. Jag känner igen mig lite i TS, beträffande ålder och kommit igång sent, men jag har åkt mycket mer under 8 år, och efter beskrivning åker "hårdare" också. Det är först på senare säsonger som skidor som MnO föreslår passat mig, innan dess passade det bättre med det som Jaksu och Zerode föreslår. Men rätta rådet oavsett är ju: [B]Prova först[/B]. Hyr eller låna av en butik, och kolla vad DU trivs med. Köp inget utan att prova åtminstone nåt liknande först, så du vet. Det är ju trist att upptäcka efter man köpt annars, om det inte passar. Det har räddat mitt bacon flera gånger, och skidor som jag var tvärsäker på ratades hårt efter provning. [B]Edit:[/B] Inte menat att pissa på MnO, det är nog mycket bra råd det med. Jag vet ju inte vad som passar TS heller. Men prova de olika alternativen bara. Hoppas ingen tar illa vid sig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp med skidor
Tillbaka
Topp