Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp med skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1209903" data-attributes="member: 138899"><p>Det finns faktiskt även köpkedjeförsäljare som kan pjäxor, på samma vis som det finns bootfitters som är mindre kompetenta.</p><p>Tro mig, mina nuvarande pjäxor är köpta och ”bakade” på en sådan stor kedja, dom sitter som en smäck och har gjort så snart 200 skiddagar. Har köpt tidigare hos välrenommerad alpinbutik med botfitter. Dom blev så stora som dom fick slängas bort och nya nödköps på en skidresa.</p><p>Har även testat flera gånger efteråt hos renommerad handlare, som efter att ha mätt min fot och jag har talat om att jag vill ha tighta pjäxor, kommit fram med det ena paret efter det andra som är på tok för stora.</p><p>Så man måste veta själv hur det skall kännas och kunna ge riktig input till Bootfittern.</p><p>Visst, det dom bar fram var bekväma, men kändes som ett badkar mot hur jag vill ha pjäxorna.</p><p>Så en bootfitter är ta mig tusan ingen garanti för att få bra sittande pjäxor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1209903, member: 138899"] Det finns faktiskt även köpkedjeförsäljare som kan pjäxor, på samma vis som det finns bootfitters som är mindre kompetenta. Tro mig, mina nuvarande pjäxor är köpta och ”bakade” på en sådan stor kedja, dom sitter som en smäck och har gjort så snart 200 skiddagar. Har köpt tidigare hos välrenommerad alpinbutik med botfitter. Dom blev så stora som dom fick slängas bort och nya nödköps på en skidresa. Har även testat flera gånger efteråt hos renommerad handlare, som efter att ha mätt min fot och jag har talat om att jag vill ha tighta pjäxor, kommit fram med det ena paret efter det andra som är på tok för stora. Så man måste veta själv hur det skall kännas och kunna ge riktig input till Bootfittern. Visst, det dom bar fram var bekväma, men kändes som ett badkar mot hur jag vill ha pjäxorna. Så en bootfitter är ta mig tusan ingen garanti för att få bra sittande pjäxor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp med skidor
Tillbaka
Topp