Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 1023530" data-attributes="member: 101593"><p>Du glömmer vad det kostar att frakta skidor och service på dem (låter inte som du kommer serva dem själv). </p><p>Som skrevs ovan är runt 90-100mm mer lämpligt ifall du har några ambitioner offpist, tycker fortfarande att du bör hyra innan du köper då det lilla du förlorar ändå vägs upp av att du faktiskt kan ta beslut efter vad du vet att du vill ha inte bara vad du tror att du behöver. Min åsikt är att är man inte någorlunda säker på vilken bredd man vill ha och längd på skidan då är man inte redo att köpa heller. </p><p>Tror de flesta "turister"som åker nån alpvecka inte förlorar på att hyra istället för att köpa, ifall man däremot åker många endagarstrippar i Sverige eller så så blir det annorlunda. </p><p>Ca 100€ för en veckas hyra vs. 400kr minimum för frakt på flyget + vallning på alport ca10€ = ca500kr skillnad, man behöver åka rätt många resor för att "tjäna" på sitt skidköp då, och släpa skidorna fram och tillbaka till alperna. </p><p>Åker du däremot som du nämner 2-3 resor per år men utan att ens tänka på vad för skidor du haft blir jag fundersam?</p><p></p><p>Edit: skall man dessutom köpa otestat hade jag hellre köpt nåt billigt här på köp&sälj.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 1023530, member: 101593"] Du glömmer vad det kostar att frakta skidor och service på dem (låter inte som du kommer serva dem själv). Som skrevs ovan är runt 90-100mm mer lämpligt ifall du har några ambitioner offpist, tycker fortfarande att du bör hyra innan du köper då det lilla du förlorar ändå vägs upp av att du faktiskt kan ta beslut efter vad du vet att du vill ha inte bara vad du tror att du behöver. Min åsikt är att är man inte någorlunda säker på vilken bredd man vill ha och längd på skidan då är man inte redo att köpa heller. Tror de flesta "turister"som åker nån alpvecka inte förlorar på att hyra istället för att köpa, ifall man däremot åker många endagarstrippar i Sverige eller så så blir det annorlunda. Ca 100€ för en veckas hyra vs. 400kr minimum för frakt på flyget + vallning på alport ca10€ = ca500kr skillnad, man behöver åka rätt många resor för att "tjäna" på sitt skidköp då, och släpa skidorna fram och tillbaka till alperna. Åker du däremot som du nämner 2-3 resor per år men utan att ens tänka på vad för skidor du haft blir jag fundersam? Edit: skall man dessutom köpa otestat hade jag hellre köpt nåt billigt här på köp&sälj. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidor
Tillbaka
Topp