Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidval för skid-segling (Kitewing)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nissegurra" data-source="post: 392135" data-attributes="member: 79941"><p>Tack för alla svar!</p><p></p><p>Det finns ju en hel del erfarenhet av snowkite vilket är nästan detsamma som kitewing men lite mer air-time som prio. Även om det finns mer race inspirerade kites nu dvs speed som liknar sättet vi seglar Kitewing på. Problemet om jag har förstått det rätt enl en polare är att bergskidorna oftast är för mjuka i brättena. En binding som Diamiren är inte alls fel då vinden ibland tar slut och man har x-antal km hem:-( Nej normalt blir det inga långturer pga säkerhet (vi rekar omr först).</p><p>Man kan ju ha vad som helst på fötterna så egentligen skulle även ett par feta telemarkare funka oxså, om man fixerar hälen.</p><p>Har heller inga direkta krav på att det måste vara en speciell modell, speciellt då jag hoppas att inte behöva använda dom... men om jag köper ett par kan jag inte förneka att jag nog måste prova dom på "berget". Hade förhoppningen att hitta ett par för högst 3-4' på rea alt begade.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nissegurra, post: 392135, member: 79941"] Tack för alla svar! Det finns ju en hel del erfarenhet av snowkite vilket är nästan detsamma som kitewing men lite mer air-time som prio. Även om det finns mer race inspirerade kites nu dvs speed som liknar sättet vi seglar Kitewing på. Problemet om jag har förstått det rätt enl en polare är att bergskidorna oftast är för mjuka i brättena. En binding som Diamiren är inte alls fel då vinden ibland tar slut och man har x-antal km hem:-( Nej normalt blir det inga långturer pga säkerhet (vi rekar omr först). Man kan ju ha vad som helst på fötterna så egentligen skulle även ett par feta telemarkare funka oxså, om man fixerar hälen. Har heller inga direkta krav på att det måste vara en speciell modell, speciellt då jag hoppas att inte behöva använda dom... men om jag köper ett par kan jag inte förneka att jag nog måste prova dom på "berget". Hade förhoppningen att hitta ett par för högst 3-4' på rea alt begade. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidval för skid-segling (Kitewing)
Tillbaka
Topp