Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidval för skid-segling (Kitewing)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 392145" data-attributes="member: 12152"><p>Prorider är som sagt ett mycket bra val. Men Diamir vetifan om det är hundra. Med tanke på att man verkligen kantar hela tiden skulle jag ha valt något stadigare. Drar man iväg riktigt långt så att man blir tvungen att gå hem så blir det även med Diamir FR ganska slitsamt att ta sig långa sträckor på planmark. Vad jag menade med att man inte åker ut på längre turer är att jag det finns vissa problem med konceptet kitewing i det sammanhanget. Framförallt lär det väl bli ett ganska rejält paket att släpa på om vinden lägger sig och man får ta sig hem på annat sätt och sen måste man ju nästan ha stavar på ryggen om det ska vara möjligt att ta sig fram på platten med någon form av bekvämlighet. En kite packas ju ner på ett helt annat sätt och kan förvisso vara ganska tung som ryggsäck om man har en större LEI, men ändå inte i paritet med en kitewing. Nej, på långtur är det nog kite som gäller. </p><p></p><p>Går det att köra med hängsele förresten med dom där vingarna?</p><p></p><p></p><p>Jadu, Hasse, jag vet inte hur det blir med alptripper den närmaste tiden för min del. Men det är ju en julledighet på gång som är ovanligt lång i år. Vi får se vad som händer. Men snögrunden verkar ju vara bättre än på många år så här tidigt på säsongen på de flesta håll i alperna. Jag har fått lite fotorapporter från Alinski som vittnar om bra förhållanden tidvis.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 392145, member: 12152"] Prorider är som sagt ett mycket bra val. Men Diamir vetifan om det är hundra. Med tanke på att man verkligen kantar hela tiden skulle jag ha valt något stadigare. Drar man iväg riktigt långt så att man blir tvungen att gå hem så blir det även med Diamir FR ganska slitsamt att ta sig långa sträckor på planmark. Vad jag menade med att man inte åker ut på längre turer är att jag det finns vissa problem med konceptet kitewing i det sammanhanget. Framförallt lär det väl bli ett ganska rejält paket att släpa på om vinden lägger sig och man får ta sig hem på annat sätt och sen måste man ju nästan ha stavar på ryggen om det ska vara möjligt att ta sig fram på platten med någon form av bekvämlighet. En kite packas ju ner på ett helt annat sätt och kan förvisso vara ganska tung som ryggsäck om man har en större LEI, men ändå inte i paritet med en kitewing. Nej, på långtur är det nog kite som gäller. Går det att köra med hängsele förresten med dom där vingarna? Jadu, Hasse, jag vet inte hur det blir med alptripper den närmaste tiden för min del. Men det är ju en julledighet på gång som är ovanligt lång i år. Vi får se vad som händer. Men snögrunden verkar ju vara bättre än på många år så här tidigt på säsongen på de flesta håll i alperna. Jag har fått lite fotorapporter från Alinski som vittnar om bra förhållanden tidvis. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidval för skid-segling (Kitewing)
Tillbaka
Topp