Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidval!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Perkal" data-source="post: 602231" data-attributes="member: 85390"><p>Eftersom du väger så pass mycket som du gör antar jag att du inte tänkt Slänga kroppen åtsidan framåt bakåt etc, så det vore ju väldigt kul att veta varför du vill ha twintips! Har du bara tänkt ha skidorna i pistne ska du ju kolla på en renodlad pistskida annars kanske du bör kolla på fetare skidor freeride och bergsskidor. Om du ska koll racingskidor skulle jag säga av min egen åsikt att de ska vara lika långa eller lite kortare än dig själv. Och om du tänkt kolla på puderlag som ska hålla dig uppe bör du kolla på en fet midje och kanske +10-15 cm av din egen längd på skidan. Kolla på Skidor som du kan vara intresserad av, och s en som Jarle säger kan vi ge dig feedback på dem.</p><p></p><p>Nu när jag läste vad du skrivit lite nogrannare så säg gärna var och vad du vill ha skidorna någonstans hur pass hårt du kör etc. Har förstått att du gillar att svänga fort men det är nog allt! Så lite mer om din åkning etc så blir det lättare för Freeride medlemmarna att hjälpa dig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Perkal, post: 602231, member: 85390"] Eftersom du väger så pass mycket som du gör antar jag att du inte tänkt Slänga kroppen åtsidan framåt bakåt etc, så det vore ju väldigt kul att veta varför du vill ha twintips! Har du bara tänkt ha skidorna i pistne ska du ju kolla på en renodlad pistskida annars kanske du bör kolla på fetare skidor freeride och bergsskidor. Om du ska koll racingskidor skulle jag säga av min egen åsikt att de ska vara lika långa eller lite kortare än dig själv. Och om du tänkt kolla på puderlag som ska hålla dig uppe bör du kolla på en fet midje och kanske +10-15 cm av din egen längd på skidan. Kolla på Skidor som du kan vara intresserad av, och s en som Jarle säger kan vi ge dig feedback på dem. Nu när jag läste vad du skrivit lite nogrannare så säg gärna var och vad du vill ha skidorna någonstans hur pass hårt du kör etc. Har förstått att du gillar att svänga fort men det är nog allt! Så lite mer om din åkning etc så blir det lättare för Freeride medlemmarna att hjälpa dig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidval!
Tillbaka
Topp