Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidval!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 602345" data-attributes="member: 45951"><p>Vill du ha skidor utefter preferensen "Jag är van vid håkkey-rör"? </p><p></p><p>Alltså, skidor, bindningar, pjäxor, stavar. Som tidigare skribenter påpekar, det är svårt att sitta på ett forum och ge tips hit och dit. Speciellt när du inte skriver, hur och var du vill åka/åker. </p><p></p><p>Tänker du landa på rail och hoppa i en park antar jag att det är bättre att du har bindningarna mer på mitten av skidan? Men kör du så på en alltför mjuk skida, så blir det som Mountain Man påpekar ovan, för vekt, dåligt och mjukt för ett all round alternativ. Så tänker du inte bara susa omkring i en park så rekommenderar jag ett par styvare skidor. </p><p></p><p>Och är det kortare snitsarsvängar du tänkt ägna dej och dina 100 pannor åt tycker jag definitivt inte du ska ha ett par mjuka skidor med bindningen i åt mitten av skidan. Men det är bara en personlig åsikt. Själv har jag jag snöat inte på lite tjockare skidor. </p><p></p><p>Völkl Katana 183 cm tycker jag är trevliga. Black Crows 186 cm skulle kunna vara ett trevligt alternativ. Men dessa kanske blir svårt att snitsa med, har inte provat. Gotaman kanske är trevligare då. Men jag svänger självklart bara när något hamnar i vägen, då varje sväng är ett tecken på rädsla.</p><p></p><p>ps. Alla vet att Bandy är den enda sport värdig att spelas på is =)</p><p></p><p>ps. 2</p><p> [USER=12914]@Mountain[/USER] Main "Du tappar då en del i åkegenskaper i pist och offpist. " Det var ödmjukt uttryckt :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 602345, member: 45951"] Vill du ha skidor utefter preferensen "Jag är van vid håkkey-rör"? Alltså, skidor, bindningar, pjäxor, stavar. Som tidigare skribenter påpekar, det är svårt att sitta på ett forum och ge tips hit och dit. Speciellt när du inte skriver, hur och var du vill åka/åker. Tänker du landa på rail och hoppa i en park antar jag att det är bättre att du har bindningarna mer på mitten av skidan? Men kör du så på en alltför mjuk skida, så blir det som Mountain Man påpekar ovan, för vekt, dåligt och mjukt för ett all round alternativ. Så tänker du inte bara susa omkring i en park så rekommenderar jag ett par styvare skidor. Och är det kortare snitsarsvängar du tänkt ägna dej och dina 100 pannor åt tycker jag definitivt inte du ska ha ett par mjuka skidor med bindningen i åt mitten av skidan. Men det är bara en personlig åsikt. Själv har jag jag snöat inte på lite tjockare skidor. Völkl Katana 183 cm tycker jag är trevliga. Black Crows 186 cm skulle kunna vara ett trevligt alternativ. Men dessa kanske blir svårt att snitsa med, har inte provat. Gotaman kanske är trevligare då. Men jag svänger självklart bara när något hamnar i vägen, då varje sväng är ett tecken på rädsla. ps. Alla vet att Bandy är den enda sport värdig att spelas på is =) ps. 2 [USER=12914]@Mountain[/USER] Main "Du tappar då en del i åkegenskaper i pist och offpist. " Det var ödmjukt uttryckt :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidval!
Tillbaka
Topp