Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidval!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TaTTaren" data-source="post: 602356" data-attributes="member: 34603"><p>tjena challe. jag äger ett par völkl ledge skidor av 08-09 modell och tänkte ge dig lite input om vad jag tycker om dom.</p><p>jag är 175 väger run 74 och kör med aningen bakmonterade bindningar på mina skidor, och jag kör 167-9 längden på dom.</p><p>jag som är ganska lätt upplever dom som väldigt mjuka och lite fladdriga i pisten samt att dom flexar väldigt mycket, dom funkar bra att hoppa med men dom trivs nog bäst om helt mittmonterade. i lössnö kan dom vara aningen för smala då dom gärna sjunker ner en del, men dom går att åka med i lössnö.</p><p>men för dig som har en del muskler som drar upp din vikt ganska mycket så tror jag faktiskt att dom är alldeles för mjuka. dom säljer ju ledge skidorna på staduim så jag skullerekomondera dig att gå dit böja och känna på dom för att avgöra.</p><p>själv kan jag böja mina skidor en hel del bara genom att böja mig fram eller bakåt så gå till närmaste stället och känn kläm och fundera =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TaTTaren, post: 602356, member: 34603"] tjena challe. jag äger ett par völkl ledge skidor av 08-09 modell och tänkte ge dig lite input om vad jag tycker om dom. jag är 175 väger run 74 och kör med aningen bakmonterade bindningar på mina skidor, och jag kör 167-9 längden på dom. jag som är ganska lätt upplever dom som väldigt mjuka och lite fladdriga i pisten samt att dom flexar väldigt mycket, dom funkar bra att hoppa med men dom trivs nog bäst om helt mittmonterade. i lössnö kan dom vara aningen för smala då dom gärna sjunker ner en del, men dom går att åka med i lössnö. men för dig som har en del muskler som drar upp din vikt ganska mycket så tror jag faktiskt att dom är alldeles för mjuka. dom säljer ju ledge skidorna på staduim så jag skullerekomondera dig att gå dit böja och känna på dom för att avgöra. själv kan jag böja mina skidor en hel del bara genom att böja mig fram eller bakåt så gå till närmaste stället och känn kläm och fundera =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med skidval!
Tillbaka
Topp