Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp med skidval
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bootfitta" data-source="post: 1063274" data-attributes="member: 146421"><p>917 har väldigt annorlunda karaktär jämfört med RTM-skidorna. Skillnaden på bredden har nog mindre betydelse, men att gå från full-rocker till 917's blygsamma rocker gör stor skillnad i hur mycket man behöver ladda. Sen så är det ju sällan ett problem, i min mening. Rtm-skidorna är ju busenkla att trycka till så hårt att man nästan gör en piruett på slutet av svängen. Vilket är en av anledningarna till att så många medelgoda åkare omedelbart tar ett par steg upp i utvecklingen när man ger dom ett par rtm-81. </p><p></p><p>Jag minns att det diskuterades i någon annan tråd förra vintern, om huruvida RTM81/84 är just väldigt bra om man inte är jätteduktig. Har man bättre teknik så når man RTM81/84s platå relativt snabbt. </p><p></p><p>Nu har jag inte hunnit spendera särskilt mycket tid på Völkls 2016-skidor, men visst är full-rockern helt borta ur RTM-serien? Samt att V-Werks RTM också försvinner? Något att hålla i medvetandet om man letar pre-season deals på förra årets grejer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bootfitta, post: 1063274, member: 146421"] 917 har väldigt annorlunda karaktär jämfört med RTM-skidorna. Skillnaden på bredden har nog mindre betydelse, men att gå från full-rocker till 917's blygsamma rocker gör stor skillnad i hur mycket man behöver ladda. Sen så är det ju sällan ett problem, i min mening. Rtm-skidorna är ju busenkla att trycka till så hårt att man nästan gör en piruett på slutet av svängen. Vilket är en av anledningarna till att så många medelgoda åkare omedelbart tar ett par steg upp i utvecklingen när man ger dom ett par rtm-81. Jag minns att det diskuterades i någon annan tråd förra vintern, om huruvida RTM81/84 är just väldigt bra om man inte är jätteduktig. Har man bättre teknik så når man RTM81/84s platå relativt snabbt. Nu har jag inte hunnit spendera särskilt mycket tid på Völkls 2016-skidor, men visst är full-rockern helt borta ur RTM-serien? Samt att V-Werks RTM också försvinner? Något att hålla i medvetandet om man letar pre-season deals på förra årets grejer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp med skidval
Tillbaka
Topp