Hjälp med stålkanter!

DSoderberg

Ny medlem
Hjälp med stålkanter!
Hej , undrar hur jag ska göra med mina nya skidor när jag railar hackar mina skidor fast .

bästa sättet att slita stålkanterna..

Hjälp med stålkanter!
dra dem mot en box, lägg dem rakt på, om du förstår vad jag menar. Därefter drar du dem mot boxen bak och fram och åt sidan, skidvägs.

Hjälp med stålkanter!
Häng kanterna! Hugger inte på rails men går fortfarande att göra skärande svänga med. Lätt bästa sättet att göra med nya skidor som man ska köra rails med.

Hjälp med stålkanter!
Häng kanterna! Hugger inte på rails men går fortfarande att göra skärande svänga med. Lätt bästa sättet att göra med nya skidor som man ska köra rails med.

Vad menar du med häng ?

Hjälp med stålkanter!
Man slipar kanterna på undersidan så att de "går upp" men fortfarande är vassa. Googla eller gå till närmaste butik som kan skidor. Skitbra grej att göra iaf. Vette fan varför det heter att man hänger kanterna..

Hjälp med stålkanter!
Larssaas förslag funkar. Ta en järnfil och runda av dem ordentligt. då kommer du aldrig ha något problem med att de hugger. är det däremot isigt kan du glömma skärande sväng. är det däremot lite lösare så går det hur bra som helst att åka på skärande sväng också :)

Tillbaka
Topp