Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med storlekt på turpjäxa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Korsbandet" data-source="post: 1003893" data-attributes="member: 101321"><p>Alloha skidnördsvänner!</p><p></p><p>Jag har snöat in på Scarpas Maestrale RS. Testade strl 26 här om dagen men tror 25,5 skulle passa mig bättre då stortån har några mm kvar till främre kanten på pjäxan. Men denna storlek har butiken i fråga inte hemma och kommer inte kunna heller kunna ta hem den här säsongen. Kan hitta 25,5 via butik på nätet, men då tappar jag möjligheten till obegränsad bootfitting (behöver trycka pjäxan på bredden). Har funderat en del på hur mycket dessa mm i tån egentligen spelar roll. Går det att "fylla" på nåt sätt, eller är det rent av en fördel att ha lite extra rymd på längden när man turar? Eller ska man ha is i magen och vänta tills nästa säsong?</p><p></p><p>Tacksam för svar från er som har erfarenhet och kunnande inom området.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Korsbandet, post: 1003893, member: 101321"] Alloha skidnördsvänner! Jag har snöat in på Scarpas Maestrale RS. Testade strl 26 här om dagen men tror 25,5 skulle passa mig bättre då stortån har några mm kvar till främre kanten på pjäxan. Men denna storlek har butiken i fråga inte hemma och kommer inte kunna heller kunna ta hem den här säsongen. Kan hitta 25,5 via butik på nätet, men då tappar jag möjligheten till obegränsad bootfitting (behöver trycka pjäxan på bredden). Har funderat en del på hur mycket dessa mm i tån egentligen spelar roll. Går det att "fylla" på nåt sätt, eller är det rent av en fördel att ha lite extra rymd på längden när man turar? Eller ska man ha is i magen och vänta tills nästa säsong? Tacksam för svar från er som har erfarenhet och kunnande inom området. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med storlekt på turpjäxa
Tillbaka
Topp