Hjälp med surf resa.

Christer_H

Medlem
Hjälp med surf resa.
Jag & tjejen ska åka på resa nu i slutet på maj.(2007 :-)
Ska vara borta i 3veckor.
Jag vill gärna testa lite surfing ev. tjejen också.
Hjälp mig med förslag på destination,boende ort etc.
Kul om man kan göra annat än bara sola & surfa :-)

Resen skall vara runt ekvatorn. (ej Europa) max 15-20h flygtid.
Bra och fina vita stränder, eftersom att tjejen vill ju ev. inte surfa.
Bra boende pris omkr. 1000-1200kr/2p /dag (borde vara frukost/kvällsmat för den pengen)
Inget backpack boende.
Har kollat lite Brasilien, Costa rica, Mexico, Sumba, G-Land.. Blir baara snurrig i huvet på att försöka välja ett bra ställe. Bättre och höra av någon som verkligen vet.

Tacksam för Din hjälp

Senast ändrad:
Hjälp med surf resa.
Jag var en vecka på nån halvliten ö i Indonesien. Tror den hette Bintan. Ligger i princip på ekvatorn och har grymma stränder.
Jag var där i december och då blåste det 10 meter i princip varje dag, gick även bra att vågsurfa där. Vet dock inte hur det är med vinden där på sommaren. Tror det är säsongsinriktat.

Sitter för tillfället på en surfspot på gran canaria men kan kolla upp mer info när jag kommer hem om du är intresserad.

Lycka till med resan

Hjälp med surf resa.
Kommer precis från Costa Rica och västkusten där bjuder på bra surfning och bra om man e nybörjare med beachbreaks överallt. Surfskolor finns det också. Dock kommer monzunperioden snart och så det blir väl inte så mycket sol framöver. Finns ju rätt mycket annat att göra som rafting, svinga sig runt i regnskogen och stora vattenfall. Förslag på ort är Mal Pais/Santa Teresa som inte är amerikaniserat som vissa andra ställen i Costa Rica. Men jag misstänker att ni vill ha garanterad sol och då är inte CR optimalt i slutet på maj.

Tillbaka
Topp