Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med tips på "sälenskida"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Clutch" data-source="post: 351821" data-attributes="member: 71508"><p>Tack för alla svar! Tobbzor jag tror K2an kan bli mjuk. Håller med er (Jarle, Nyberg), ibland... När jag satt och funderade på vad jag ska leta efter blir jag lite kluven, ena stunden känns pistracer helt rätt, nästa så känner jag att en midja kring 70 - 75 skulle vara bra. Det jag känner med en pistracer är att den grymt kul, man kan köra hur fort som helst med dem, men det kan kännas lite för intensiva och inte så lekfulla. De skidor jag har funderat över är.</p><p></p><p>Lite "bredare midja"</p><p>Scott RCX</p><p>Scott Aztec pro</p><p>Rossignol Bandit B2</p><p>Rossignol Z9 oversize</p><p>Salomon Tornado</p><p>Atomic Metron B5</p><p>Nordica Jet Fuel</p><p></p><p>Lite mer racermidja.</p><p>Nordica, Doberman, Speedmachine</p><p>Atomic SX B5</p><p>Fischer RX</p><p></p><p>Den jag är mest sugen på att testa är Scott RCX, den har ju blivit väldigt lovordad. Men alla är nog grymma. Om man ska köpa beggat eller på rea får man vara lite flexibel. </p><p></p><p>Någon som har kört ovanstående, eller hört något om dem? Alla kommentarer och åsikter är välkomna. </p><p></p><p>När och var brukar skidtestardagarna gå av stapeln?</p><p></p><p>PS. Någon mer än jag som hoppas på en kanonvinter med massor med snör. Vill inte ha samma skitvinter som i fjol. DS</p><p></p><p>/Magnus</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Clutch, post: 351821, member: 71508"] Tack för alla svar! Tobbzor jag tror K2an kan bli mjuk. Håller med er (Jarle, Nyberg), ibland... När jag satt och funderade på vad jag ska leta efter blir jag lite kluven, ena stunden känns pistracer helt rätt, nästa så känner jag att en midja kring 70 - 75 skulle vara bra. Det jag känner med en pistracer är att den grymt kul, man kan köra hur fort som helst med dem, men det kan kännas lite för intensiva och inte så lekfulla. De skidor jag har funderat över är. Lite "bredare midja" Scott RCX Scott Aztec pro Rossignol Bandit B2 Rossignol Z9 oversize Salomon Tornado Atomic Metron B5 Nordica Jet Fuel Lite mer racermidja. Nordica, Doberman, Speedmachine Atomic SX B5 Fischer RX Den jag är mest sugen på att testa är Scott RCX, den har ju blivit väldigt lovordad. Men alla är nog grymma. Om man ska köpa beggat eller på rea får man vara lite flexibel. Någon som har kört ovanstående, eller hört något om dem? Alla kommentarer och åsikter är välkomna. När och var brukar skidtestardagarna gå av stapeln? PS. Någon mer än jag som hoppas på en kanonvinter med massor med snör. Vill inte ha samma skitvinter som i fjol. DS /Magnus [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med tips på "sälenskida"
Tillbaka
Topp