Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med två par nya skidor offpist/pist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="tokkson" data-source="post: 983976" data-attributes="member: 64958"><p>Valmöjligheterna är ju rätt obegränsade när du ska köpa 2 par, och du efterfrågar ju inte direkt några specifika egenskaper, så det är svårt att komma med bra tips.</p><p></p><p>Jag skulle köpt en ca 95-105 mm som funkar till det mesta (pist och svensk offpist) samt en +120mm för kanadensiskt puder.</p><p></p><p>Fast du kanske hellre vill ha en GS-skida och en bredare all mountain? Kring 110mm? Visst kanske inte är heldumt, men personligen hade jag lämnat GS-skidan hemma 99 dagar av 100.</p><p></p><p>Du måste specificera vad du gillar hos olika offpistlagg; stabilitet/fart eller mjukt gung? Landa switch i puder? Raka chargerplank eller något som vänder på en femöring mellan träden (eller något därimellan?) Tura? Vad har du testat av rockerprofiler?</p><p></p><p>Om du bestämmer dig för en GS så ska du bestämma dig för om du vill ha butiksrace, eller om du är kaxig nog att gå på en racestockskida. Racestock är ju helt klart häftigare, men ställer otroligt mkt större krav på åkaren... Kring 17m radie brukar folk gilla hos sina pistpiskarskidor.</p><p></p><p>Snart är det skidtestarhelger. Passa på!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tokkson, post: 983976, member: 64958"] Valmöjligheterna är ju rätt obegränsade när du ska köpa 2 par, och du efterfrågar ju inte direkt några specifika egenskaper, så det är svårt att komma med bra tips. Jag skulle köpt en ca 95-105 mm som funkar till det mesta (pist och svensk offpist) samt en +120mm för kanadensiskt puder. Fast du kanske hellre vill ha en GS-skida och en bredare all mountain? Kring 110mm? Visst kanske inte är heldumt, men personligen hade jag lämnat GS-skidan hemma 99 dagar av 100. Du måste specificera vad du gillar hos olika offpistlagg; stabilitet/fart eller mjukt gung? Landa switch i puder? Raka chargerplank eller något som vänder på en femöring mellan träden (eller något därimellan?) Tura? Vad har du testat av rockerprofiler? Om du bestämmer dig för en GS så ska du bestämma dig för om du vill ha butiksrace, eller om du är kaxig nog att gå på en racestockskida. Racestock är ju helt klart häftigare, men ställer otroligt mkt större krav på åkaren... Kring 17m radie brukar folk gilla hos sina pistpiskarskidor. Snart är det skidtestarhelger. Passa på! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med två par nya skidor offpist/pist
Tillbaka
Topp