Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med val av allroundskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 364661" data-attributes="member: 12644"><p>Jag kan tyvärr inte hålla med dig på något sätt. Visst flyter en bred skida helt underbart i pudret men faktum är att jag har haft sjukt roligt i bottenlöst, amerikanskt champangepuder på mina 170 cm långa fischer race sc som bara är 67mm i midjan!! Så tyvärr, smala skidor suger verkligen inte.</p><p></p><p>Och precis som Hans skriver, dom flesta åker 95% pist ÄVEN om dom själva påstår att dom åker 50-50. Och åker man nu 95% pist så skulle jag värdera pistegenskaperna 19 gånger tyngre än puderegenskaperna.</p><p></p><p>Sen finns det ju underbarnen Hendryx som vissa håller varmt om hjärtat. Har tyvärr inte provat dom än då vill helst inte uttala mig om det MEN jag är högst tveksam till dom i vissa lägen endå. Dom är säkert grymma i mjuka, fina pister men frågan är hur dom funkar i Åres WC-backe med mer is än på en hockeyrink? Och hur ett par skidor med 150-160 mm TIP funkar i en hård puckelpist?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 364661, member: 12644"] Jag kan tyvärr inte hålla med dig på något sätt. Visst flyter en bred skida helt underbart i pudret men faktum är att jag har haft sjukt roligt i bottenlöst, amerikanskt champangepuder på mina 170 cm långa fischer race sc som bara är 67mm i midjan!! Så tyvärr, smala skidor suger verkligen inte. Och precis som Hans skriver, dom flesta åker 95% pist ÄVEN om dom själva påstår att dom åker 50-50. Och åker man nu 95% pist så skulle jag värdera pistegenskaperna 19 gånger tyngre än puderegenskaperna. Sen finns det ju underbarnen Hendryx som vissa håller varmt om hjärtat. Har tyvärr inte provat dom än då vill helst inte uttala mig om det MEN jag är högst tveksam till dom i vissa lägen endå. Dom är säkert grymma i mjuka, fina pister men frågan är hur dom funkar i Åres WC-backe med mer is än på en hockeyrink? Och hur ett par skidor med 150-160 mm TIP funkar i en hård puckelpist? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med val av allroundskidor
Tillbaka
Topp