Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med val av bräda (storlek tyngre)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowgod" data-source="post: 1063140" data-attributes="member: 12630"><p>Undvik wide om du inte har stora fötter. Värderar du kantgrepp i pisten så är den extra bredden inget bra, gå hellre upp lite i längd eller välj en styvare bräda. </p><p></p><p>Jag hade valt 161 normal bredd om jag var du (utan att ha provat just den brädan) men det är två cm som skiljer och det är inte mycket. Är inte säkert man känner någon skillnad om man skulle göra ett blindtest. Du är 8cm längre än mig och avsevärt tyngre men kikar på bräda i den storlek jag kör på...</p><p>Annars ser den väl bra ut, lite kolfiber för extra spänst kan vara bra med tanke på din vikt.</p><p></p><p>Jag hittar ingen viktangivelse på deras hemsida. Man får ju även räkna lite olika på "trivselvikt" och muskler. Är de flesta kilona runt midjan kan det bli jobbigt med en väldigt krävande (styv) bräda men har man kört brottarfys hela barmarkssäsongen pallar man vad som helst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowgod, post: 1063140, member: 12630"] Undvik wide om du inte har stora fötter. Värderar du kantgrepp i pisten så är den extra bredden inget bra, gå hellre upp lite i längd eller välj en styvare bräda. Jag hade valt 161 normal bredd om jag var du (utan att ha provat just den brädan) men det är två cm som skiljer och det är inte mycket. Är inte säkert man känner någon skillnad om man skulle göra ett blindtest. Du är 8cm längre än mig och avsevärt tyngre men kikar på bräda i den storlek jag kör på... Annars ser den väl bra ut, lite kolfiber för extra spänst kan vara bra med tanke på din vikt. Jag hittar ingen viktangivelse på deras hemsida. Man får ju även räkna lite olika på "trivselvikt" och muskler. Är de flesta kilona runt midjan kan det bli jobbigt med en väldigt krävande (styv) bräda men har man kört brottarfys hela barmarkssäsongen pallar man vad som helst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med val av bräda (storlek tyngre)
Tillbaka
Topp