Hjälp med val av bräda

Tomasos

Ny medlem
Hjälp med val av bräda
Hej,

Det är så att jag ska köpa en ny bräda, bindningar och skor och skulle behöva lite hjälp. Student som jag är så känns det när man köper dyra saker så jag har kollat runt på ebay efter begagnat och jag har hittat två alternativ.

Lite om mig först. Jag är 183 cm, väger runt 83 kg och mina fötter är 270 mm. Jag åker mest pist p.g.a polare men vill åka mer park och off pist. Säg att jag kommer åka 60% pist 40% off pist/park. Jag har precis påbörjat ett utbytesår i Frankrike och vill såklart åka i Alperna. Vet inte om jag ska satsa på att köpa en lite bättre bräda eller

Alternativ 1.
En Lib Tech Skate Banana, 159 cm, 2007. Priset kommer ligger för nuvarande på 240€ men kommer väl öka lite då. Säljaren säljer också ett par Flux Stream SF för 150€.
Enligt den klistrade tråden så är det lite för kort men enligt recensioner kan man ha brädan lite kortare. Killen som säljer den är 186 cm enligt honom själv.

Alternativ 2.
En Nitro Revolt, 162 cm, 200x, ny. Priset ligger just nu på 111€ men kommer såklart öka också. Om jag köper denna så måste jag köpa bindningar också, några förslag?

Jag åker kanske 2-3 veckor per år men kommer åka mer än så i år därför vill jag egentligen ha det som är mest prisvärt, ska jag satsa på Nitron isf? Vill gärna ha ett par bindningar och skor som är prisvärda också, vet inte riktigt var jag ska börja leta. Jag hade tänkt lägga mer pengar på skorna dock.

Vad tycker ni är rimligt att betala för varje bräda?

Ok, slut på wall of text.

Puss o kram,
Tomas

Snödjup

Tillbaka
Topp