Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
hjälp med val av framgaffel till Freeride hoj
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fischer" data-source="post: 595141" data-attributes="member: 99785"><p>Du kommer helt klart förstöra ramens grundliga geometri genom att slänga på en gaffel som har ett myket högre A-t-C mått. Dvs att åkegenskaper kommer förändras och risken finns att det blir belastning på ramen där den inte är gjord för att ta just den belastningen vilket, om man har otur, kommer knäcka/spräcka ramen. </p><p>Jag rekomenderar dig att köpa en gaffel med liknande A-t-C mått (finns alltid i specifikationen av gaffel) för att inte förstöra en rams geometri. Vill du trots allt ha mer dämpning anser jag verkligen att du ska kolla efter en ny ram också, både för åkegeskaper och din egen säkerhet.</p><p></p><p>// Fischer</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fischer, post: 595141, member: 99785"] Du kommer helt klart förstöra ramens grundliga geometri genom att slänga på en gaffel som har ett myket högre A-t-C mått. Dvs att åkegenskaper kommer förändras och risken finns att det blir belastning på ramen där den inte är gjord för att ta just den belastningen vilket, om man har otur, kommer knäcka/spräcka ramen. Jag rekomenderar dig att köpa en gaffel med liknande A-t-C mått (finns alltid i specifikationen av gaffel) för att inte förstöra en rams geometri. Vill du trots allt ha mer dämpning anser jag verkligen att du ska kolla efter en ny ram också, både för åkegeskaper och din egen säkerhet. // Fischer [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
hjälp med val av framgaffel till Freeride hoj
Tillbaka
Topp