Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Hjälp med val av kamera?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doxie" data-source="post: 78781" data-attributes="member: 42389"><p>Tjena alla monster diggare,</p><p></p><p>Jag står inför ett litet problem, har fått för mig att köpa en ny kamera. Men vet inte vad.</p><p></p><p>Jag har bläddrat igenom lite "jämförande tester" och kommit fram till att jag vill ha en digital kamera, då dessa har sjunkit i pris ganska mycket.</p><p></p><p>Vad skulle ni rekommendara på det området?</p><p>Jag har kollat lite på en digital spegel kamera, Olympus E-1 och på en 8 megapixel kompakt kamera, Olympus C-8080WZ.</p><p></p><p>E-1 är nästan dubbelt så dyr, men verkar ha många fördelar.</p><p></p><p>Som ni förstår så är jag ingen proffs fotograf, jag är inte enns en skidfotograf, jag vill bara he en skysst kamera.</p><p>Men jag hade tänkt att lägga ca 15.000 för min nya kamera.</p><p></p><p>Finns det någon annan kamera som jag borde kolla upp?</p><p></p><p>På spegel sidan har jag kollat upp:</p><p>Canon EOS 300D</p><p>Nikon D-70</p><p>Men alla tester pekar på Olympus E-1</p><p></p><p>På kompakt sidan så är det:</p><p>Konica Minolta A2</p><p>Nikon Coolpix 8700</p><p>Sony DSC-F828</p><p>Olympus C-8080WZ som också vunnit tester.</p><p></p><p>Jag kommer att använda kameran för att fota Jetski, lite skid åkning och vardagliga bilder.</p><p></p><p>Tack på förhand</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doxie, post: 78781, member: 42389"] Tjena alla monster diggare, Jag står inför ett litet problem, har fått för mig att köpa en ny kamera. Men vet inte vad. Jag har bläddrat igenom lite "jämförande tester" och kommit fram till att jag vill ha en digital kamera, då dessa har sjunkit i pris ganska mycket. Vad skulle ni rekommendara på det området? Jag har kollat lite på en digital spegel kamera, Olympus E-1 och på en 8 megapixel kompakt kamera, Olympus C-8080WZ. E-1 är nästan dubbelt så dyr, men verkar ha många fördelar. Som ni förstår så är jag ingen proffs fotograf, jag är inte enns en skidfotograf, jag vill bara he en skysst kamera. Men jag hade tänkt att lägga ca 15.000 för min nya kamera. Finns det någon annan kamera som jag borde kolla upp? På spegel sidan har jag kollat upp: Canon EOS 300D Nikon D-70 Men alla tester pekar på Olympus E-1 På kompakt sidan så är det: Konica Minolta A2 Nikon Coolpix 8700 Sony DSC-F828 Olympus C-8080WZ som också vunnit tester. Jag kommer att använda kameran för att fota Jetski, lite skid åkning och vardagliga bilder. Tack på förhand [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Hjälp med val av kamera?
Tillbaka
Topp