Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Hjälp med val av ny kamera!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SNDVLL" data-source="post: 787900" data-attributes="member: 48051"><p>Jag valde GoPro i början på sommaren när jag stod och velade mellan den och en vanlig camcorder. </p><p>Anledningen var väll för att det är just en headcam, men den går utmärkt att använda för follows och annan typ av filmning. Den vinner på vidvinkeln, storleken och vattenhuset. Det går utmärkt att fästa den mot en tripod eller annat stativ med skruv om man köper till GoPro Tripod Adapter för ~130 kr. Jag har också bestämt mig för att köpa ett sånt här stativ till vintern: <a href="http://www.heartist.se/stabilisering/steadycams/visualante-sperry-camera-handle.html" target="_blank">http://www.heartist.se/stabilisering/steadycams/visualante-sperry-camera-handle.html</a></p><p></p><p>Hittade inte så mycket info om Samsungen. Det som jag tycker är viktigast är ju hur många bilder per sekund den filmar. Klarar den inte 60 fps så är det inte värt det. GoPron gör ju det i 720p. Blir riktigt bra slow motion.</p><p>Det enda som känns bökigt med GoPron är formatet på filer man får ur den. Man måste koda om dom till vettig codec för att kunna redigera. Lite tidskrävande, men resultatet blir alltid svinbra för kameran är så sjukt grym.</p><p></p><p>Man kan inte koppla in extern mic till GoPron. Men du kan alltid spela in ljud med datorn om du ska göra intervjuer. Ska du gå runt med kameran och intervjua folk så kan du byta ut dörren på huset mot den andra som följer med Helmet paketet. Den har stora hål i sig för att släppa in mer ljud.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SNDVLL, post: 787900, member: 48051"] Jag valde GoPro i början på sommaren när jag stod och velade mellan den och en vanlig camcorder. Anledningen var väll för att det är just en headcam, men den går utmärkt att använda för follows och annan typ av filmning. Den vinner på vidvinkeln, storleken och vattenhuset. Det går utmärkt att fästa den mot en tripod eller annat stativ med skruv om man köper till GoPro Tripod Adapter för ~130 kr. Jag har också bestämt mig för att köpa ett sånt här stativ till vintern: [URL]http://www.heartist.se/stabilisering/steadycams/visualante-sperry-camera-handle.html[/URL] Hittade inte så mycket info om Samsungen. Det som jag tycker är viktigast är ju hur många bilder per sekund den filmar. Klarar den inte 60 fps så är det inte värt det. GoPron gör ju det i 720p. Blir riktigt bra slow motion. Det enda som känns bökigt med GoPron är formatet på filer man får ur den. Man måste koda om dom till vettig codec för att kunna redigera. Lite tidskrävande, men resultatet blir alltid svinbra för kameran är så sjukt grym. Man kan inte koppla in extern mic till GoPron. Men du kan alltid spela in ljud med datorn om du ska göra intervjuer. Ska du gå runt med kameran och intervjua folk så kan du byta ut dörren på huset mot den andra som följer med Helmet paketet. Den har stora hål i sig för att släppa in mer ljud. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Hjälp med val av ny kamera!
Tillbaka
Topp