Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Hjälp med val av ny kamera!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ST90" data-source="post: 787945" data-attributes="member: 49616"><p>Sen kanske man inte tar en GoPro till en intervju, fast det kanske bara är jag...</p><p></p><p>Ingen av kamerorna täcker ju kanske inte önskat användarområde. Med tanke på budget 4000 så blir det nog ganska svårt. </p><p></p><p>SNDVLL: Hur resonerar du när du säger att det viktigaste i kameran är frameraten? Låter ganska korkat för att vara ärlig. Hitta en "riktig" videokamera som ger bra bild med 50p/60p, som ligger i närheten av den prisklassen vi snackar om. Det kan bli svårt. GoPro är ju jävligt bra men som sagt, kommer med många begränsningar också.</p><p></p><p>Hade jag varit du hade jag köpt en Canon 550D med ett fast 50mm objektiv på. Det kommer du långt med, dock kostar det lite mer än din budget men. Annars hade jag köpt en HV30, vilket med lite tur du kan hitta begagnat för runt 5000 kronor.</p><p></p><p>Tror personligen att du kommer bli less ganska snabbt oavsett vilken av de 2 nämnda kamerorna du väljer. Av olika skäl. Don't get me wrong, GoPro är awesome, men snarare ett hjälpmedel/andra kamera än något man köper för primärt bruk.</p><p></p><p>Samsung är väl inte heller det märkte jag hade valt personligen vid köp av kamera. Av den enkla anledningen att de inte är ett etablerat märke, har ingen professionell utveckling av kameror och har inte alls samma teknikutveckling eller erfarenhet som större märken. Tex Panasonic, Canon, JVC eller Sony.</p><p></p><p>Just den kamera du frågade om (HMX200) är det mycket snack om att den gör jobbiga ljud under inspelning, men timelapsefunktionen den hade verkade ju lite smårolig. Och den har inte heller något jack för mikrofon. </p><p></p><p>Jag tycker att du borde spara mer pengar, och vänta med att köpa en kamera. För 4000 kronor får du inte mycket av värde, spara ihop någon tusenlapp till. Det lönar sig i längden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ST90, post: 787945, member: 49616"] Sen kanske man inte tar en GoPro till en intervju, fast det kanske bara är jag... Ingen av kamerorna täcker ju kanske inte önskat användarområde. Med tanke på budget 4000 så blir det nog ganska svårt. SNDVLL: Hur resonerar du när du säger att det viktigaste i kameran är frameraten? Låter ganska korkat för att vara ärlig. Hitta en "riktig" videokamera som ger bra bild med 50p/60p, som ligger i närheten av den prisklassen vi snackar om. Det kan bli svårt. GoPro är ju jävligt bra men som sagt, kommer med många begränsningar också. Hade jag varit du hade jag köpt en Canon 550D med ett fast 50mm objektiv på. Det kommer du långt med, dock kostar det lite mer än din budget men. Annars hade jag köpt en HV30, vilket med lite tur du kan hitta begagnat för runt 5000 kronor. Tror personligen att du kommer bli less ganska snabbt oavsett vilken av de 2 nämnda kamerorna du väljer. Av olika skäl. Don't get me wrong, GoPro är awesome, men snarare ett hjälpmedel/andra kamera än något man köper för primärt bruk. Samsung är väl inte heller det märkte jag hade valt personligen vid köp av kamera. Av den enkla anledningen att de inte är ett etablerat märke, har ingen professionell utveckling av kameror och har inte alls samma teknikutveckling eller erfarenhet som större märken. Tex Panasonic, Canon, JVC eller Sony. Just den kamera du frågade om (HMX200) är det mycket snack om att den gör jobbiga ljud under inspelning, men timelapsefunktionen den hade verkade ju lite smårolig. Och den har inte heller något jack för mikrofon. Jag tycker att du borde spara mer pengar, och vänta med att köpa en kamera. För 4000 kronor får du inte mycket av värde, spara ihop någon tusenlapp till. Det lönar sig i längden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Hjälp med val av ny kamera!
Tillbaka
Topp