Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med val av ny snowboard och bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SolarCircle" data-source="post: 527627" data-attributes="member: 90423"><p>Om ditt val står mellan de två brädorna skulle jag gå på Fix, du gör klokt i att välja en mid wide/wide bräda, däremot skulle jag inte personligen ha en så lång bräda, jag är 185 och kör både en 159 nitro T2 och en Arbor Westmark 155, jag tycker att 159 känns lite svårmanövrerad ibland, däremot är den är säkert kort när man vill köra större och hårdare. Som sagt en lång och stiff bräda är förstås soft om man gillar fart och stora features men på dig låter det som att du skulle ha mer glädje av en mjuk kort jibb bräda, båda skulle jag tro funkar fint i pisten, däremot är ju inte Fix nåt för pudret direkt.</p><p></p><p>För att matcha en sån mjuk bräda skulle jag nog gå på en lite mjukare bindning, om du nu bara är inne på burton är ju custom ett bra val. Raiden Zero/Phantom är inte helt dumma heller. Dock är jag osäker på vad du behöver för plattor och skruvar för att konvertera till burtons ICS fästen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SolarCircle, post: 527627, member: 90423"] Om ditt val står mellan de två brädorna skulle jag gå på Fix, du gör klokt i att välja en mid wide/wide bräda, däremot skulle jag inte personligen ha en så lång bräda, jag är 185 och kör både en 159 nitro T2 och en Arbor Westmark 155, jag tycker att 159 känns lite svårmanövrerad ibland, däremot är den är säkert kort när man vill köra större och hårdare. Som sagt en lång och stiff bräda är förstås soft om man gillar fart och stora features men på dig låter det som att du skulle ha mer glädje av en mjuk kort jibb bräda, båda skulle jag tro funkar fint i pisten, däremot är ju inte Fix nåt för pudret direkt. För att matcha en sån mjuk bräda skulle jag nog gå på en lite mjukare bindning, om du nu bara är inne på burton är ju custom ett bra val. Raiden Zero/Phantom är inte helt dumma heller. Dock är jag osäker på vad du behöver för plattor och skruvar för att konvertera till burtons ICS fästen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med val av ny snowboard och bindning
Tillbaka
Topp