Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp med val av nya skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1081697" data-attributes="member: 12152"><p>Vilken skida som helst från de stora tillverkarna i breddklassen 73-82mm i 5000kr-klassen kommer att bli en rejäl uppgradering från dina BetaRide skulle jag tro. Det är en breddklass som är en riktig djungel dock även för de som är riktigt insatta i skidmaterial tyvärr eftersom valmöjligheterna är i det närmaste oändliga. Men som tur är är de flesta skidorna bra idag så länge man undviker riktigt billiga grejor. Det svåra är att hitta en skida som dels känns som du vill, men som även får dig att utvecklas mot den åkare du vill vara. Mitt tips är att läsa in dig på årets skidtest i Åka Skidor till att börja med för att se om du hittar någon skida som känns rätt egenskapsmässigt. Åka Skidor har fått en del skit på den här sidan genom åren, men årets prylnummer var förmodligen ett av deras allra bästa nummer någonsin med mycket träffsäkra omdömen. </p><p></p><p>Släng in nån Head också i din lista över alternativ. De misslyckas sällan med pistskidor.</p><p></p><p>Längmässigt tror jag på 170-175cm. Inte under 170cm i alla fall och knappast över 178 heller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1081697, member: 12152"] Vilken skida som helst från de stora tillverkarna i breddklassen 73-82mm i 5000kr-klassen kommer att bli en rejäl uppgradering från dina BetaRide skulle jag tro. Det är en breddklass som är en riktig djungel dock även för de som är riktigt insatta i skidmaterial tyvärr eftersom valmöjligheterna är i det närmaste oändliga. Men som tur är är de flesta skidorna bra idag så länge man undviker riktigt billiga grejor. Det svåra är att hitta en skida som dels känns som du vill, men som även får dig att utvecklas mot den åkare du vill vara. Mitt tips är att läsa in dig på årets skidtest i Åka Skidor till att börja med för att se om du hittar någon skida som känns rätt egenskapsmässigt. Åka Skidor har fått en del skit på den här sidan genom åren, men årets prylnummer var förmodligen ett av deras allra bästa nummer någonsin med mycket träffsäkra omdömen. Släng in nån Head också i din lista över alternativ. De misslyckas sällan med pistskidor. Längmässigt tror jag på 170-175cm. Inte under 170cm i alla fall och knappast över 178 heller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp med val av nya skidor
Tillbaka
Topp