Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp med val av nya skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Zybeer" data-source="post: 1084066" data-attributes="member: 160933"><p>Jag känner att jag måste posta en liten uppföljning här efter att jag testade ett antal skidmodeller i Åre under trettonhelgen.</p><p></p><p>Jag hyrde ett par Völkl RTM 84 runtikring min egen längd (177 cm) som jag körde en heldag med. Det var generellt ganska isigt och kallt men helt sjukt vad stabila de här kändes jämfört med mina gamla Atomic Beta Ride. Inte särskilt rappa men de gick som på räls och genom allt. Liknar ingenting jag har åkt på förut och var en riktig höjdare senare på dagen.</p><p></p><p>Sen testade jag ett par Head I-Supershape Magnum en halvdag som var något kortare, kanske 174 cm? En helt annan upplevelse och härlig att köra rappa svängar med på ett bra underlag. Däremot svårkörd (som jag är van att skidor brukar vara) senare på dagen. </p><p></p><p>Slutligen testade jag även ett par Nordica Enforcer 93 (i ungefär min egen längd på 178) under tre timmar eller så en dag då det snöade ganska friskt. Jag hade aldrig åkt på fetare skidor än 78 så för mig var det här rejält breda pjäser. Men så lättåkt ändå, rappt och förhållandevis smidigt. Trivdes utmärkt i nysnön och drivorna. Återigen något helt annat än de andra två modellerna. </p><p></p><p>Samt att jag efter dessa test körde riktigt finpreparerat med mina topptursskidor (Dynafit Seven Summits) som jag upplever som extremt rappa och roliga att åka på. Summa summarum så tror jag att jag kompletterar vad jag har idag bäst genom att gå på Völkl RTM 84 som gav en helt annan men ändå häftig pistupplevelse. Och så behöver jag nya pjäxor då mina befintliga nog har 20 år på nacken... Ny tråd för valet i den djungeln :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zybeer, post: 1084066, member: 160933"] Jag känner att jag måste posta en liten uppföljning här efter att jag testade ett antal skidmodeller i Åre under trettonhelgen. Jag hyrde ett par Völkl RTM 84 runtikring min egen längd (177 cm) som jag körde en heldag med. Det var generellt ganska isigt och kallt men helt sjukt vad stabila de här kändes jämfört med mina gamla Atomic Beta Ride. Inte särskilt rappa men de gick som på räls och genom allt. Liknar ingenting jag har åkt på förut och var en riktig höjdare senare på dagen. Sen testade jag ett par Head I-Supershape Magnum en halvdag som var något kortare, kanske 174 cm? En helt annan upplevelse och härlig att köra rappa svängar med på ett bra underlag. Däremot svårkörd (som jag är van att skidor brukar vara) senare på dagen. Slutligen testade jag även ett par Nordica Enforcer 93 (i ungefär min egen längd på 178) under tre timmar eller så en dag då det snöade ganska friskt. Jag hade aldrig åkt på fetare skidor än 78 så för mig var det här rejält breda pjäser. Men så lättåkt ändå, rappt och förhållandevis smidigt. Trivdes utmärkt i nysnön och drivorna. Återigen något helt annat än de andra två modellerna. Samt att jag efter dessa test körde riktigt finpreparerat med mina topptursskidor (Dynafit Seven Summits) som jag upplever som extremt rappa och roliga att åka på. Summa summarum så tror jag att jag kompletterar vad jag har idag bäst genom att gå på Völkl RTM 84 som gav en helt annan men ändå häftig pistupplevelse. Och så behöver jag nya pjäxor då mina befintliga nog har 20 år på nacken... Ny tråd för valet i den djungeln :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp med val av nya skidor
Tillbaka
Topp