Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp med val av pistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitrogendykare" data-source="post: 993883" data-attributes="member: 120579"><p>Skillnaden är ganska uppenbara mellan AC-30 som jag åkt på i 2 säsonger och RTM 84 som jag har köpt till denna säsong.</p><p>AC-30 skidan är stabil och går att pressa hårt även för tyngre åkare men går inte att carva om det går försakta.</p><p>RTM 84 (v werks) har jag inte hunnit åka så mycket än, första intrycket är hur lättåkt den är. Rockern gör att skidan kan utan större ansträngning carva vid lite tryck stor skillnad mot AC 30 skidan som alltid behöver mycket tryck för att carva. RTM är mycket snällare skida som när den pressas ger otroligt mycket tillbaka. Så summan är att Ac-30 skidan uppfattar jag som mycket tyngre och mycket mer livlös än RTM skidan som jag dock inte har åkt så mycket på än. Men AC 30 skidan gjorde mina ben kraftigt trötta redan någon timme efter lunch känns inte så med RTM. RTM skidan är mycket kvickare från kant till kant även att den är lite bredare. Båda är väldigt fartstabila och har väldigt bra isgrepp.</p><p>Personligen så hade jag lagt dom extra kronorna på RTM skidan, allt så skulle jag sticka in och säga Tigershark 10" som är kvickar och livligare än AC 30 är nog lite billigare än RTM -84 Obs så har jag bara åkt på RTM-84 v werks inte vanliga RTM</p><p>Du kommer att få en trygg och stabil skida som levererar oavsett vilken du väljer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitrogendykare, post: 993883, member: 120579"] Skillnaden är ganska uppenbara mellan AC-30 som jag åkt på i 2 säsonger och RTM 84 som jag har köpt till denna säsong. AC-30 skidan är stabil och går att pressa hårt även för tyngre åkare men går inte att carva om det går försakta. RTM 84 (v werks) har jag inte hunnit åka så mycket än, första intrycket är hur lättåkt den är. Rockern gör att skidan kan utan större ansträngning carva vid lite tryck stor skillnad mot AC 30 skidan som alltid behöver mycket tryck för att carva. RTM är mycket snällare skida som när den pressas ger otroligt mycket tillbaka. Så summan är att Ac-30 skidan uppfattar jag som mycket tyngre och mycket mer livlös än RTM skidan som jag dock inte har åkt så mycket på än. Men AC 30 skidan gjorde mina ben kraftigt trötta redan någon timme efter lunch känns inte så med RTM. RTM skidan är mycket kvickare från kant till kant även att den är lite bredare. Båda är väldigt fartstabila och har väldigt bra isgrepp. Personligen så hade jag lagt dom extra kronorna på RTM skidan, allt så skulle jag sticka in och säga Tigershark 10" som är kvickar och livligare än AC 30 är nog lite billigare än RTM -84 Obs så har jag bara åkt på RTM-84 v werks inte vanliga RTM Du kommer att få en trygg och stabil skida som levererar oavsett vilken du väljer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Hjälp med val av pistskidor
Tillbaka
Topp