Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med val av puderskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="free_fall" data-source="post: 1044980" data-attributes="member: 52575"><p>Vad prioriteras? Bryr du dig över huvud taget om egenskaper när det blir lite stökigt eller är det bara egenskaper i puder som efterfrågas?</p><p>Jag prioriterar egenskaper i pow och säger då utan att tveka Salomon Rocker2 122. Grym skida, lagom mjuk och ett kanonflyt i puder. Funkar även grymt bra i slask. Dock ska sägas att jag gillar att köra skidor med en mer centrerad stance, truecenter -3 ungefär. Hade 192 modellen 180 cm/100 kg. Att gå kortare känns inte som ett alternativ i min bok.</p><p></p><p>Funderar faktiskt själv på att köpa ett par återigen. Bytte dem inför förra året mot ett par Extrem Opinion. Detta för att klara lite mer varierande före i slutet på åken. Opinion är fortfarande grym i puder, men även kanon i varierat före samt pist. En bättre allroundskida än Rocker2 122 men lite sämre flyt i de djupaste dagarna i japanskt deep-pow.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="free_fall, post: 1044980, member: 52575"] Vad prioriteras? Bryr du dig över huvud taget om egenskaper när det blir lite stökigt eller är det bara egenskaper i puder som efterfrågas? Jag prioriterar egenskaper i pow och säger då utan att tveka Salomon Rocker2 122. Grym skida, lagom mjuk och ett kanonflyt i puder. Funkar även grymt bra i slask. Dock ska sägas att jag gillar att köra skidor med en mer centrerad stance, truecenter -3 ungefär. Hade 192 modellen 180 cm/100 kg. Att gå kortare känns inte som ett alternativ i min bok. Funderar faktiskt själv på att köpa ett par återigen. Bytte dem inför förra året mot ett par Extrem Opinion. Detta för att klara lite mer varierande före i slutet på åken. Opinion är fortfarande grym i puder, men även kanon i varierat före samt pist. En bättre allroundskida än Rocker2 122 men lite sämre flyt i de djupaste dagarna i japanskt deep-pow. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med val av puderskidor
Tillbaka
Topp