Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med val av puderskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Challeman" data-source="post: 1044981" data-attributes="member: 145127"><p>Tack för alla svar! Jag vill ju såklart ha en skida som fungerar bäst i deep orörd pow fast verkligheten ser dock inte ut så utan vissa dagar så får man ju stå ut med uppåkt offpist och lite kassare snö. Visst jag skulle ju kunna köra med mina gamla Quest då fast vill ju ändå ha en skida som löser det rätt bra. Så jag står mellan Bent Chetlern 192 och R2 122 192. Vad jag har läst så verkar de vara väldigt snarlika som skidor i 192 klassen. Bent Chetlern är dock snäppet billigare, vad är det som gör att R2:an är ett bättre alternativ än BC? Jag var mest inne på att ha ett par jävligt bra puderskidor som flyter på som fan i de dagar då det är mycket och bra snö för att få ut så mycket som möjligt utav det. Med mina Quest så blir det väldigt mycket pumpande och mer ansträngande för att skidorna inte bara ska dyka rätt ner genom snön.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Challeman, post: 1044981, member: 145127"] Tack för alla svar! Jag vill ju såklart ha en skida som fungerar bäst i deep orörd pow fast verkligheten ser dock inte ut så utan vissa dagar så får man ju stå ut med uppåkt offpist och lite kassare snö. Visst jag skulle ju kunna köra med mina gamla Quest då fast vill ju ändå ha en skida som löser det rätt bra. Så jag står mellan Bent Chetlern 192 och R2 122 192. Vad jag har läst så verkar de vara väldigt snarlika som skidor i 192 klassen. Bent Chetlern är dock snäppet billigare, vad är det som gör att R2:an är ett bättre alternativ än BC? Jag var mest inne på att ha ett par jävligt bra puderskidor som flyter på som fan i de dagar då det är mycket och bra snö för att få ut så mycket som möjligt utav det. Med mina Quest så blir det väldigt mycket pumpande och mer ansträngande för att skidorna inte bara ska dyka rätt ner genom snön. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med val av puderskidor
Tillbaka
Topp