Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med val av skidor, jag också :o
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 240420" data-attributes="member: 40931"><p>Kan absolut intyga att Mantran är en snuskigt bra allroundskida. Körde 191an, dock centermonterade, i förrgår på zermatts glaciärer där dom fick smaka på både varierande kallsnö och även vindladdat puder i den fastare delen av skalan. Kort sagt kände man sig trygg på alla underlagen och trots det var länge sedan jag åkte skidor sist var det bara att klicka i bindningarna, lägga två svängar för att kolla svängradien och bränna på. Kändes som man i princip hade full kontroll på skidorna utan att alls behöva vänja sig vid dom. Kan hålla med om att bakmontering nog är på sin plats, det kändes som man hade mycket skida bakom pjäxorna som bettade i när man skulle göra fartbromsande semi-sladdar. Ska åka mina nån dag till såhär och sedan bakmontera dem 2cm.</p><p></p><p>Jag kommer använda mina Mantras som allroundskidor i chamonix, men då har jag ett par sanouk att plocka fram när det ska skördas puder. Skall man använda skidorna som varje-dag skidor skulle jag nog kanske välja en skida med något större midja och kanske en aning mjukare brätte. Mantran kommer funka i alla underlag, men man kommer önska sig lite fetare skidor när puder ligger luftigt. Tex Seth eller ngt liknande är nog en bra kompromiss mellan allroundegenskaper och puderegenskaper.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 240420, member: 40931"] Kan absolut intyga att Mantran är en snuskigt bra allroundskida. Körde 191an, dock centermonterade, i förrgår på zermatts glaciärer där dom fick smaka på både varierande kallsnö och även vindladdat puder i den fastare delen av skalan. Kort sagt kände man sig trygg på alla underlagen och trots det var länge sedan jag åkte skidor sist var det bara att klicka i bindningarna, lägga två svängar för att kolla svängradien och bränna på. Kändes som man i princip hade full kontroll på skidorna utan att alls behöva vänja sig vid dom. Kan hålla med om att bakmontering nog är på sin plats, det kändes som man hade mycket skida bakom pjäxorna som bettade i när man skulle göra fartbromsande semi-sladdar. Ska åka mina nån dag till såhär och sedan bakmontera dem 2cm. Jag kommer använda mina Mantras som allroundskidor i chamonix, men då har jag ett par sanouk att plocka fram när det ska skördas puder. Skall man använda skidorna som varje-dag skidor skulle jag nog kanske välja en skida med något större midja och kanske en aning mjukare brätte. Mantran kommer funka i alla underlag, men man kommer önska sig lite fetare skidor när puder ligger luftigt. Tex Seth eller ngt liknande är nog en bra kompromiss mellan allroundegenskaper och puderegenskaper. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med val av skidor, jag också :o
Tillbaka
Topp