Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med val av topptursskidor och bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="oscarengdahl" data-source="post: 1251341" data-attributes="member: 161509"><p>Min grabb har wayback 96 som topptursskida. Han är 16 och ganska vass. Kört på den sen han var 14. Den funkar för turer men han tycker den e lite för vek för ladd men prisvärd turskida som är ok på allt utom hårt underlag. Lättåkt , lite rocker fram, ok flyt för bredden men som sagt lite mjuk. Nästa skida blir nog turbindnig på hans Bent Chetler 100. Men han går bara för att åka. Har Tecton på waybacken. Mycket bra bindning. Lite sämre uppför än rena turbindningar men tusen gånger bättre än rambindningar och mycket bra åkbindning. Har själv den på ett par vökl vta och känner ingen skillnad på den och slalombindningar eller shift när jag kör offpist, funkar i pist men är inte första valet på en one quiver. shift väger 200 gram mer. Pin framdelen i Tecton har lite sämre stride än en vanlig pin och elasticiteten fram (som e bra utför) gör att den kan kännas lite sladdrig på skrå om man e kräsen och lite tyngre bakdel sabbar känslan i kickturns men sjukt bra utför. Jag gillar Tecton och tycker det är den bästa turbindningen för friåkning. Lätt som en Dynafit st och nästan lika säker som en slalombindning och inte jobbig att gå med om du inte kör tights och pulsklocka utan går för bra åk och den e lättare än shift och Duke pt. Har du budget för en bra åkskida som e lätt skulle jag gått på faction agent, lite rejälare turskida som väger lite mer än wayback och liknande men sjukt bra i alla fören och lättare än qst och andra allmountain.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="oscarengdahl, post: 1251341, member: 161509"] Min grabb har wayback 96 som topptursskida. Han är 16 och ganska vass. Kört på den sen han var 14. Den funkar för turer men han tycker den e lite för vek för ladd men prisvärd turskida som är ok på allt utom hårt underlag. Lättåkt , lite rocker fram, ok flyt för bredden men som sagt lite mjuk. Nästa skida blir nog turbindnig på hans Bent Chetler 100. Men han går bara för att åka. Har Tecton på waybacken. Mycket bra bindning. Lite sämre uppför än rena turbindningar men tusen gånger bättre än rambindningar och mycket bra åkbindning. Har själv den på ett par vökl vta och känner ingen skillnad på den och slalombindningar eller shift när jag kör offpist, funkar i pist men är inte första valet på en one quiver. shift väger 200 gram mer. Pin framdelen i Tecton har lite sämre stride än en vanlig pin och elasticiteten fram (som e bra utför) gör att den kan kännas lite sladdrig på skrå om man e kräsen och lite tyngre bakdel sabbar känslan i kickturns men sjukt bra utför. Jag gillar Tecton och tycker det är den bästa turbindningen för friåkning. Lätt som en Dynafit st och nästan lika säker som en slalombindning och inte jobbig att gå med om du inte kör tights och pulsklocka utan går för bra åk och den e lättare än shift och Duke pt. Har du budget för en bra åkskida som e lätt skulle jag gått på faction agent, lite rejälare turskida som väger lite mer än wayback och liknande men sjukt bra i alla fören och lättare än qst och andra allmountain. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Hjälp med val av topptursskidor och bindning
Tillbaka
Topp