Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med valet av bräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Andreas89" data-source="post: 587785" data-attributes="member: 61483"><p>Tjena! Jag vet inte mkt om K2 Anagram, det är ju bra att den är wide om du väger 90 kg och är 191 cm. Jag är själv 193 och väger nu 83, vägde 90 när jag köpte min första bräda. Den var inte wide och jag hade iofs brädan ganska länge(typ 2-3år) men så lossnade limmet från lagret så det blev en "spricka" mellan de olika lagrena. Det var inte ngn speciellt vurpa eller så utan de var bara att jag vägde för mkt för brädan, och just när dem är wide så ökar belastningen som brädan klara ganska mkt. Vet inte vad du har för skostorlek men har du 44-45 eller större ska du defintivit inte ha ngt annat än wide bräda. När det gäller längden tycker jag att 161 cm är på gränsen om du vill ha en allround bräda. Jag var nöjd med min första bräda, som faktiskt var 159, men problemet var i pisten och offpisten hade den ganska stora brister gällande kontroll, speciellt när det gick lite fortare, funkade dock utmärkt i parken. Idag kör jag på en Salomon tempest 172cm, som är en ganska styv bräda, så den har jag som pist-offpist bräda, funkar hur bra som helst! Och så har jag en annan bräda som jag köpte i slutet av förra säsongen, en Völkl Dice, 167, väldigt mjuk park bräda, som jag tyvärr inte hunnit testa på grund av en knäskada som jag drog på mig dagen efter jag köpt brädan=(</p><p>Men hur som helst, jag skulle säga om du vill ha en allround bräda, och inte ha två olika brädor...så skulle jag nog rekommendera 164-168, Wide. Men om själv föredrar kortare eller längre brädor så ska du absolut köra på det...Sen kan jag ju också nämna att du inte ska fastna på längden på bräden enbart, det gjorde jag men det är nästa viktigare med vad för styvhet brädan har, och vill du ha en allround bräda se till att den är medium styv, för det är faktiskt väldigt avgörande beroende på vad man gillar. </p><p>Men kolla Blue-tomato.at och hot-zone.tv två österrikiska hemsidor som har hur mkt brädor som helst, brukar vara ganska billig frakt, och där kan du hitta hur mkt som helst, hett tips är att kolla fjolårets brädor, det köper alltid jag, brukar få runt 30-50% rabatt då, och du får fortfarande en oanvänd bräda!!Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Andreas89, post: 587785, member: 61483"] Tjena! Jag vet inte mkt om K2 Anagram, det är ju bra att den är wide om du väger 90 kg och är 191 cm. Jag är själv 193 och väger nu 83, vägde 90 när jag köpte min första bräda. Den var inte wide och jag hade iofs brädan ganska länge(typ 2-3år) men så lossnade limmet från lagret så det blev en "spricka" mellan de olika lagrena. Det var inte ngn speciellt vurpa eller så utan de var bara att jag vägde för mkt för brädan, och just när dem är wide så ökar belastningen som brädan klara ganska mkt. Vet inte vad du har för skostorlek men har du 44-45 eller större ska du defintivit inte ha ngt annat än wide bräda. När det gäller längden tycker jag att 161 cm är på gränsen om du vill ha en allround bräda. Jag var nöjd med min första bräda, som faktiskt var 159, men problemet var i pisten och offpisten hade den ganska stora brister gällande kontroll, speciellt när det gick lite fortare, funkade dock utmärkt i parken. Idag kör jag på en Salomon tempest 172cm, som är en ganska styv bräda, så den har jag som pist-offpist bräda, funkar hur bra som helst! Och så har jag en annan bräda som jag köpte i slutet av förra säsongen, en Völkl Dice, 167, väldigt mjuk park bräda, som jag tyvärr inte hunnit testa på grund av en knäskada som jag drog på mig dagen efter jag köpt brädan=( Men hur som helst, jag skulle säga om du vill ha en allround bräda, och inte ha två olika brädor...så skulle jag nog rekommendera 164-168, Wide. Men om själv föredrar kortare eller längre brädor så ska du absolut köra på det...Sen kan jag ju också nämna att du inte ska fastna på längden på bräden enbart, det gjorde jag men det är nästa viktigare med vad för styvhet brädan har, och vill du ha en allround bräda se till att den är medium styv, för det är faktiskt väldigt avgörande beroende på vad man gillar. Men kolla Blue-tomato.at och hot-zone.tv två österrikiska hemsidor som har hur mkt brädor som helst, brukar vara ganska billig frakt, och där kan du hitta hur mkt som helst, hett tips är att kolla fjolårets brädor, det köper alltid jag, brukar få runt 30-50% rabatt då, och du får fortfarande en oanvänd bräda!!Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Hjälp med valet av bräda
Tillbaka
Topp